بوندسلیگا همچنان علیه سوپرلیگ اروپا است. بوروسیا دورتموند ، بایرن مونیخ ، مونشن گلادباخ ، لایپزیگ و لورکوزن تا این لحظه علاقه ای به حضور در این رقابتها ندارند.

عصر یکشنبه مشخص شد که 12 تیم از سه کشور ایتالیا ، انگلیس و اسپانیا سوپرلیگ جدا از یوفا را تشکیل خواهند داد که با مخالفت جدی یوفا و فیفا همراه است.

اینتر ، میلان ، یوونتوس ، آرسنال ، منچسترسیتی ، تاتنهام ، چلسی ، لیورپول ، منچستریونایتد ، بارسلونا ، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید تا این لحظه برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

اما هنوز هیچ باشگاهی از آلمان و فرانسه با پیشنهاد شرکت در این تورنومنت موافقت نکرده است. هانس یوواهیم واتسکه در مصاحبه ای اعلام کرد که دورتموند حامی و تابع یوفا خواهد بود.   کارل هاینز رومینیگه نیز اصلاحات لیگ قهرمانان را گامی صحیح برای پیشرفت فوتبال اروپا دانست.

رودی فولر ( مدیرعامل لورکوزن ) ، این سوپرلیگ را جرم علیه فوتبال خواند. سران لایپزیگ هم شرکت در سوپرلیگ را رد کردند.

 

اما این مخالفت از سوی هواداران نیز بسیار جدی است و دورتموند تا این لحظه جزو معدود تیمهاییست که به درخواست هواداران خود احترام گذاشته است.

 

از سال 2024 یوفا برای افزایش درآمد تیمهای بزرگ فرمت لیگ قهرمانان را تغییر خواهد داد ؛ اما این تغییر هم نتوانست 12 تیم اروپایی را قانع کند.

 

نظر شما چیست؟ دورتموند نهایتا به سوپرلیگ اروپا خواهد رفت؟

دیدگاهتان را بنویسید