به گزارش دورتموند ایران ، با لغو سوپرلیگ اروپا بوروسیا دورتموند مجددا برای سهمیه لیگ قهرمانان تلاش خواهد کرد. زنبورها با یک پیروزی شیرین در اواسط هفته همچنان به حضور در جمع چهارتیم برتر امیدوار هستند.

در هردو نیمه توپ به تیرک دروازه دورتموند اصابت کرد اما با این حال مدافعین هزینه ای برای اشتباهات خود پرداخت نکردند و توانستند یک کلین شیت را بعد از هفته ها به ثبت برسانند.

در دقیقه 25 ، تورگن هازارد با یک پاس تودر توپ را به رویس رساند و کاپیتان در صحنه ای بحث برانگیز یک پنالتی را به ارمغان آورد. ضربه نه چندان محکم توسط آندریاس لوته مهار شد ، اما در ریباند مارکو رویس گل اول را بثمر رساند.

بعد از این ، شواغتس گلب موقعیتهای متعدد را هدر داد تا اینکه در دقیقه 88 ، رافائل گریرو با خونسردی توپ را به تور دروازه رساند و این پیروزی خانگی را مسجل کرد.

 نمرات و عملکرد بازیکنان

ماروین هیتس : 7/10

به غیر از مهار ضربه ایستگاهی مکس کروزه ، ماروین هیتس وادار به واکنش خاص دیگری نشد. او در ثانیه های ابتدایی نیز خوش شانس بود که توپ به تیر دروازه اصابت کرد. هیتس بعد از حدود یک ماه موفق به ثبت کلین شیت شد.

 

لوکاژ پیشچک : 6/10

پیشچک بعد از ماه ها به ترکیب اصلی بازگشت و به تمامی حملات یونیون از سمت چپ خود واکنش نشان داد. پیشچک مرکتب هیچ اشتباهی در فاز دفاعی نشد.

 

مانوئل آکانجی : 6.5/10

یک بازی مطمئن از مانوئل آکانجی ؛ او چند رفع خطر حیاتی داشت و در اکثر دوئلهای خود پیروز شد. با محرومیت متس هوملس ، آکانجی وظیفه بسیار مهمی را در مقابل وولفسبورگ بر دوش خواهد داشت.

 

متس هوملس : 6/10

هوملس نتوانست صلابت دفاعی دورتموند را حفظ کند. او دفع و بازپس گیری توپهای کلیدی داشت ، اما با دریافت یک کارت زرد غیر ضروری عملکرد خود در این دیدار را لکه دار کرد. با دریافت پنجمین کارت زرد در این فصل ، مدافع آلمانی باتجربه دیدار شش امتیازی مقابل وولفسبورگ را از دست داد.

 

رافائل گریرو : 7/10

گریرو مانند هفته های گذشته نتوانست مدت زیادی در فاز هجومی شرکت کند ؛ اما با این حال چند لحظه دلگرم کننده داشت. او در دقیقه 88 پیروزی دورتموند را مسجل کرد و بدشانس بود که پاس او برای جیووانی رینا تبدیل به گل نشد.

 

امره جان : 4.5/10

جان در خط هافبک متمرکز بنظر نمیرسید و مرتکب خطاهای بی مورد زیادی شد. 8 بار لو دادن توپ قطعا آمار نگران کننده ای خواهد بود. هافبک ترک تبار نهایتا با داهود تعویض شد.

 

جود بلینگهام : 6/10

بلینگهام در جریان بازی خستگی ناپذیر به نظر میرسید و بعد از مارکو رویس ، بیشترین مسافت طی شده را داشت. بلینگهام در اکثر دوئل های خود پیروز شد و وظایف خود را به خوبی انجام داد.

 

مارکو رویس : 7.5/10

رویس یک فرصت طلایی داشت تا در دقیقه 10 گلزنی کند. او پنالتی تیمش را بدست آورد و توانست گل اول را بثمر برساند. کاپیتان توپ های زیادی برای هالند مهیا کرد و 4 پاس کلیدی نیز برای هم تیمی های خود ارسال کرد.

 

جیووانی رینا : 6.5/10

رینا بدشانس بود که نتوانست در نیمه اول گلزنی کند. او موقعیت بسیار خوبی برای هالند ایجاد کرد که توسط اندریاس لوته مهار شد. ستاره آمریکایی در نیمه دوم فرصت های طلایی داشت که با بی  دقتی آنهارا از دست داد.

 

تورگن هازارد : 6/10

هازارد بازی را با نشاط آغاز کرد و مشکلات مختلفی را برای یونیون ایجاد کرد. عملکرد او بهتر از بازیهای گذشته بود اما احتمالا شنبه روی نیمکت نظاره گر بازی مقابل وولفسبورگ خواهد بود.

 

ارلینگ هالند : 4/10

هالند در اکثر دوئلهای خود پیروز شد و سریع ترین بازیکن این دیدار شناخته شد ( با 34/7 کیلومتر در ساعت ). اما فقدان هالند در این بازی ، ععدم تمام کنندگی بود. او باید با هتریک یا حداقل بریس این دیدار را به اتمام میرساند ، اما هیچکدام از شش شوت او آندریاس لوته را مغلوب نکرد.

 

 

تعویضی ها:

 

جیدون سانچو : 7/10

پس از هفت هفته دوری از میادین ، جیدون سانچو با خلاقیت خود توانست خط حمله دورتموند را خطرناک تر و مشکلات زیادی برای خط دفاع حریف ایجاد کند. او میتوانست با حداقل 2 پاس گل بازگشت طوفانی به مستطیل سبز داشته باشد.

 

محمود داهود : 6.5/10

داهود به جای امره جان وارد زمین شد و اکثر پاسهای خود را تکمیل کرد و تنها به دنبال پاسهای طولی بود.

 

یولیان برانت : 6.5/10

در 15 دقیقه پایانی برانت وارد زمین شد و همین فرصت کوتاه نیز برای تاثیر گذازی کافی بود و یک پاس گل عالی برای گریرو ارسال کرد.

 

 

رینیر ژسوس : n/r

رینیر در واپسین لحظات جانشین بلینگهام شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید