عملکرد دفاعی امیدوار کننده تؤام با واکنشهای نجات بخش گرگور کوبل ، بوروسیا را صاحب سه امتیاز شیرین در اولین قدم بوندسلیگایی کرد. این بازی به شدت مهیج و با درگیری بود و هر دو طرف موقعیت های خطرناکی روی دروازه هم خلق کردند.

دورتموند در دقایق اول تیم برتر میدان بنظر میرسید و در همان ابتدا هم با گل مارکو رویس پیش افتاد. بازیکنان لورکوزن بعد از دریافت گل کم کم تسلط بیشتری بر بازی یافتند اما هرچه زدند به در بسته خوردند و نتوانستند از سد خط دفاعی دورتموند عبور کنند.

قطعا در بسیاری از موارد تیم و بازیکنان میتوانستند نمایش بهتری داشته باشند ، اما در هر حال پیروزی از آن دورتموند است. در اینجا به عملکرد بازیکنان در این 90 دقیقه نفس‌گیر میپردازیم:

 

گرگور کوبل : 9/10

سیوهای کوبل نقش شایانی در این برتری داشت. دروازه بان سوییسی در نیمه دوم درخشید و بارها مانع گلزنی پاتریک شیک شد. او به همه ثابت کرد که چرا یکی از برترین دروازه بانان لیگ است و اولین کلین شیت فصل خود را به ثبت رساند.

 

توماس مونیه : 6/10

مونیه در نیمه اول نمایش خوبی داشت و توانست در اکثر اوقات حرکات زهردار موسی دیابی را دفع کند. او همچنین دفع مهمی در لحظات پایانی نیمه اول داشت. اما در 45 دقیقه دوم لورکوزن در جناح او به فضای بیشتری دست یافت؛ مونیه همچنین تاثیر چندانی در فاز هجومی نداشت.

 

متس هوملس : 6/10

هوملس در بازگشت به ترکیب اصلی نسبتا مستحکم و مطمئن بازی کرد. او در مقابل شیک چند لحظه بد را پشت سر گذاشت اما هوشیاری کوبل مانع گلزنی آنها شد.

 

نیکو اشلوتربک : 7/10

اشلوتربک در اولین حضور خود در بوندسلیگا با پیراهن دورتموند درخشید و با تکل‌های شجاعانه و پاس‌های دقیق ، به خط دفاع استحکام دو چندان بخشید. البته او در دقایق پایانی نیمه اول مرتکب اشتباه وحشتناکی شد و موقعیت خوبی برای پاتریک شیک شکل گرفت، اما به غیر از این ، بازی او قابل تحسین بود و بارها مقابل شیک ایستادگی کرد.

 

رافائل گریرو : 6/10

گریرو چند نفوذ زهردار داشت و در نیمه اول ارتباط و هماهنگی خوبی با هم‌تیمی هایش برقرار کرد. البته او در چند جا اشتباهاتی داشت که میتوانست برای تیم گران تمام شود.

 

محمود داهود : 7/10

داهود به خوبی مهاجمان را در نیمه اول تغذیه میکرد. او همچنین با یک تکل فوق‌العاده روی پای پاتریک شیک پس از پاس اشتباه اشلوتربک ، از ایجاد یک فرصت طلایی گلزنی برای مهمان جلوگیری کرد. او در نیمه دوم نتوانست به همان اندازه تاثیر بذارد ، اما یک جابجایی خوب در خط هافبک داشت.

 

جود بلینگهام : 7/10

بلینگهام بازی را عالی شروع کرد و با تصاحب توپ دقیق از یوناتان تاه منجر به اولین گل فصل دورتموند در فصل جدید شد. هافبک انگلیسی بازهم نمایشی پر انرژی ارائه داد و بارها در مناطق خطرناک توپ را از آن خود کرد.

 

مارکو رویس : 6.5/10

تیزهوشی و سرعت رویس و تکمیل کردن شوت کریم آدیمی به سوی دروازه خالی لورکوزن که تنها چند میلی‌متر با عبور از خط فاصله داشت ، دورتموند را برنده این دیدار حساس کرد. کاپیتان 90 دقیقه سخت برای تیم جنگید و تلاش کرد ، حتی با وجود اینکه نتوانست پاداش زحماتش را دریافت کند و گلها و پاس گلهای بیشتری به ثبت برساند.

کریم آدیمی : –

آدیمی فصل را به خوبی شروع کرد ، اما بدشانسی و مصدومیت در اواسط نیمه اول باعث شد که جای خود را به تورگن هازارد بدهد.

 

دونیل مالن : 6/10

مالن دوتا از بهترین موقعیت های دورتموند در این دیدار را خلق کرد و اگر تمام کنندگی تیم بهتر بود میتوانست با دو پاس گل زمین مسابقه را ترک کند. البته به غیر از آن ، مالن دردسر چندانی برای مدافعان لورکوزن ایجاد نکرد.

 

تورگن هازارد : 5/10

هازارد پس از ورود به زمین در دقیقه 23 نتوانست مانند آدیمی تاثیر گذار باشد. او در اوایل نیمه دوم فرصت بسیار خوبی برای دو برابر کردن اختلاف داشت ، اما نتوانست از فاصله نزدیک هرادسکی را مغلوب کند.

از وبسایت BVBBUZZ

عکسها : وبسایت رسمی باشگاه

دیدگاهتان را بنویسید