به گزارش دورتموند ایران و به نقل از وبسایت باشگاه ، کمیته اجرایی یوفا امروز به درخواستی با مضمون استفاده از سکوهای ایستاده ورزشگاه از فصل جدید رقابتهای اروپایی پاسخ مثبت داد. بوروسیا دورتموند یکی از باشگاه های موثر در اجرایی شدن این تصمیم بود.

بر اساس این تصمیم تمامی تیمهای فرانسوی ، آلمانی و انگلیسی که در لیگ قهرمانان حضور دارند و معیارهای یوفا را رعایت میکنند ، میتوانند به هواداران خود بلیت سکوهای ایستاده را حتی در سایر ورزشگاه ها ارائه دهند.

هانس یواخیم واتسکه در این باره گفت:

این خبر خیلی خوبی است. سکوهای ایستاده بخش مهمی از فرهنگ فوتبالی ما هستند. بوروسیا دورتموند در سال های اخیر  سخت تلاش کرده است تا مجوز بازگشایی این سکوهارا به صورت ایمن در رقابت های اروپایی را دریافت کند. من می خواهم از رئیس یوفا تشکر کنم.

مدیرعامل بوروسیا همچنین از هواداران درخواست کرد تا در این سکوها رفتار صحیح و مسئولانه داشته باشند.

این قانون بصورت آزمایشی در فصل 22/23 اجرایی خواهد شد. یوفا کارشناسانی نیز بصورت مستقل برای بررسی و مشاهده وضعیت سکوهای ایستاده و رعایت دستورات ایمنی به ورزشگاه ها ارسال میکند.

هواداران برای اولین بار از دهه 1990 میتوانند از سکوهای ایستاده استفاده کنند. با این قانون ، ظرفیت ورزشگاه وستفالن در مسابقات اروپایی از 69 هزار نفر به 81365 نفر افزایش پیدا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید