به گزارش دورتموند ایران ، لوسین فاوره به تندی از تیم انتقاد کرد و اذعان نمود ترکیبش قدرت لازم برای رقابت با بایرن قدرتمند فلیک را ندارد . او همچنین پاشنه آشیل تیم خود را دفاع چپ خواند ؛ به همین بهانه به بررسی بازیکنان هر پست میپردازیم .

 

دروازه :

 

  • رومن بورکی (1) : وارث پیراهن وایدنفلر قرار است ششمین سال خود در دورتموند را تجربه کند. اگر از یک فوتبال دوست ولو اطلاعات کمی در مورد بروسیا دورتموند داشته باشد ، در مورد پاشنه آشیل تیم بپرسید ، جواب او بورکی است . شاید به سختی بتوانیم روز خوب رومن در یک بازی بزرگ را به یاد بیاوریم. مرد مورد انتقاد طرفداران خارجی دورتموند اما بین هواداران آلمانی چهره ای محبوب است و به او لقب مرد عنکبوتی داده اند ؛ حتی در نظر سنجی ایستاگرامی در رقابت با اشتان کلوز گلر دهه 90 تیم درصد بیشتری را کسب نمود . بورکی سوییسی مورد اعتماد فاوره و سران باشگاه است و باید قبول کرد که با وجود ضعف در بازی وی ، بهترین گلر باشگاه است .
  • ماروین هیتس (35) : سوییسی دیگر دورتموند با تجربه دو سال نیمکت نشینی در تیم ، چیزی بیشتر از یک دروازبان ذخیره محض نبوده است . به عقیده کادر فنی تیم ، او به هیچ وجه توانایی به خطر انداختن جایگاه بورکی را ندارد . هیتس درطی دو فصل 12 بار بازی کرده ، 11 گل خورده و 6 کلین شیت کرده . نکته جالب در مورد او این است که دو بازی در برابر بایرن فیکس بوده و در هر دو بازی تیم برنده زمین را ترک کرده است .
  • لوکا اونبهاون (25) : دروازبان سوم تیم که با 19 سال جایگزین اوشلگل شده است ، برای اولین سال پا به دنیای بزرگسالان میگذارد . این آلمانی محبوب که اذعان نموده خود هوادار دورتموند است و با عشق برای تیم بازی میکند ، توسط فاوره در بازی های دوستانه آزمایش شد . بنظر میرسد لوکا دروازبان اصلی دورتموند بعد از بورکی باشد .

خط دفاع :

  • متس هوملز (15) : مرد اول خط دفاع دورتموند علی رغم پا به سن گذاشتن هنوز قابل اطمینان است . فصل گذشته جور خط دفاعی را کشید و نشان داد هنوز استایل بازی خود را دارد . در تیم منتخب لیگ قرار گرفت و نشان داد همچنان بهترین مدافع آلمان است . متس فصل آینده کاپیتان دوم تیم خواهد بود .
  • دن اکسل زاگادو (5) : بیگ زاگ از روز اول حضورش در دورتموند ، کاملا متفاوت شده و پوست انداخته ولی همچنان قابل اتکا نیست ، فاوره بار ها از وی حتی در بازی های بزرگ به عنوان یار اصلی بهره برد اما واضح بود که فرانسوی 21 ساله هنوز باید چیز های زیادی بیاموزد تا بتواند نام او را دفاع وسط کلاس اروپا گذاشت
  • مانوئل آکانجی (16) : بی تعارف دفاع وسط سوییسی 25 ساله ، بازیکن ضعیفی ست . بیش از دو سال از نمایش های امیدوار کننده او میگذرد و او فقط پسرفت میکند . بازی های نا امید کننده او امسال دلیل متقاعد کننده ای به فاوره داد تا هم وطنش را روی نیمکت بگذارد .
  • لوکاس پیشچک (26) : لهستانی دوست داشتنی با 35 سال سن ، فصل آخر بازی خود را سپری خواهد کرد . لوکاس علاوه بر پست تخصصی اش دفاع راست ، توانابی بالایی از خود در دفاع وسط نشان داد . باتوجه به تجربه و مهارت پیشچک ، او برای فصل آینده مهره ای غیر قابل چشم پوشی است .
  • توماس مونیه (24) : دفاع راست بلژیکی و تازه وارد تیم با کوله باری از تجربه و افتخارات ملی و باشگاهی ، آماده قدرت نمایی در پیراهن شواغتس گلب است . فاوره او را در پست دفاع وسط نیز امتحان کرده است . بنظر می رسد توماس دفاع راست فیکس سال آینده تیم باشد .
  • فلیکس پاسلاک (30) : در لحظه تحریر این مقاله حتی اطمینان صد در صدی از حضور پاسلاک جوان در لیست فاوره برای شروع بوندسلیگا وجود ندارد اما به هرشکل دفاع راست آلمانی دورتموند به همراه تیم راهی سوییس شد . او که زیر نظر توخل درخشان ظاهر شد ، با روی کار آمدن پیتر بوش راه خود را از تیم جدا دید و دو فصل را به طور قرضی در انگلیس و هلند توپ زد و این بازیکن سابق تیم های پایه بنظر شانس زیادی برای بازی ندارد .
  • متئو موری (2) : از انتهای فصل گذشته کم کم بازیکن فیکس فاوره شد . البته دلیل این عمل بیشتر تنبیه اشرف حکیمی بود ، منتها باشگاه روی بازیکن سابق بارسلونا حساب ویژه ای باز کرده و میتوان او را از مهره های مستعد تیم خواند . جوان 20 ساله اسپانیایی در همه ی بازی های دوستانه به عنوان دفاع راست به میدان رفت .
  • رافائل گریرو (13) : گرایش هجومی رافا به ما حکم میکند که او را فولبک بنامیم . مرد پرتغالی جایگاه ثابتی در ترکیب تیم دارد و به نظر نمیرسد کسی بتواند جای او را در سمت چپ خط دفاعی بروسیا بگیرد . او از کلاس بالا و سبک خاص فوتبال خود بهره میبرد .
  • مارسل اشملتزر (29) : با تلخ کامی باید اعتراف کنیم که دفاع چپ خاص تیم کلوپ ، افت زیادی کرده و کارایی زیادی ندارد . بعد از روی کار آمدن فاوره مشخص شد که سرمربی سوییسی برنامه ای برای استفاده از اشمله ندارد و او نیمکت نشین محض خواهد بود .
  • نیکو شولتس (14) : امید زیادی به درخشش ملی پوش آلمانی بود ولی او ناامید کننده ظاهر شد . صد البته به تاکتیک انعطاف ناپذیر فاوره انتقاداتی وارد است که ممکن است عامل ضعف بازیکن ترکیب منتخب لیگ باشد . با این اوصاف نیکو همچنان به مانشافت دعوت میشود و این نشان میدهد نباید توسط مربی از قابلیت های او چشم پوشی شود . فاوره علاقه ای به دفاع چپ 27 ساله تیم ندارد .

خط هافبک :

  • اکسل ویتسل (28) : پلی میکر بلژیکی ، همانند دو سال اخیر شانس اول حضور در ترکیب ثابت بروسیا است . البته انتقاداتی به بازی وی در طول فصل اخیر وارد بود ولی اکسل هنوز هم هافبک شماره یک تیم محسوب میشود . ویتسل 31 ساله از بازیکنان کلاس اروپای تیم است .
  • امره جان (23) : هافبک جنگجوی آلمانی ، بعد از پیوستنش به تیم در نیم فصل 19/20 ، کلاس جدیدی از فوتبال را به نمایش گذاشت که همه را انگشت به دهان کرد . امره با تفکرات دفاعی خود ، بار ها در مانشافت و دورتموند ، به عنوان دفاع وسط حاضر شد که میتوان به او نمره قبولی داد . میل حضور در خط حمله هم در بازی جان جالب به توجه است که او را به هافبکی پا به توپ و دریبل زن تبدیل میکند .
  • توماس دلینی (6) : تخریبچی جنگنده و متعصب دانمارکی ، برای خود هواداران زیادی دارد . توماس که به بازی توام با خشونت شهرت دارد ، از مهره های مناسب تیم برای نبرد برابر تیمهایی با هافبک های فانتزی به شمار میرود . میل به گلزنی وی هم او را به بازیکنی غیر قابل چشم پوشی تبدیل میکند .
  • محمود داهود (8) : پدیده ی چند سال قبل مانشافت و وارث پیراهن نوری شاهین و گوندوغان ، میتواند برای حضور در ترکیب پا یه پای دیگران بجنگد . او که با بازی فانتزی اش در میانه زمین شناخته میشود ، در تیم فاوره نیمت نشینی بیش نمود و حالا در لیست فروش باشگاه قرار دارد . وی به هیچ وجه نتوانست کلاس بازی خود در گلادباخ و پایه مانشافت را در دورتموند تکرار کند و همین باعث میشود او را از بازیکنان متوسط تیم بدانیم .
  • جولیان برانت (19) : فانتزی باز خوش چهره و ملی پوش دورتموند ، با هوش بالا و میل بازی سازی خودش از شانس های اول حضور در ترکیب تیم است . فاوره او را به عنوان وینگر و مهاجم سایه نیز بازی گرفت که البته بازخورد مناسبی نداشت .هافبم آلمانی با قدرت تفکر در زیر فشار و دریبل زنی خاص ، از مهرا های مهم و کلاس جهانی دورتموند محسوب میشود .
  • توبیاس راشل (37) : کاپیتان سابق تیم امید زنبور ها ، سال قبل برای مدتی بسیار کوتاه مجال حضور در زمین را یافت . امید های زیادی به بازی راشل وجود دارد که میتوان او را هافبک اول سال های آینده بروسیا خواند . توبی در بازی های دوستانه توسط فاوره آزمایش شد و میتوان او را از هافبک های متمایل به جلوی تیم خواند .
  • جود بلینگهام (22) : پدیده و بهترین بازیکن جوان چمپیونشیپ انگلیس ، هفته های اول حضورش در جمع تیم را سپری میکند . بازی امیدوار کننده او هم در توپ گیری و هم در گل سازی ، ما را مجاب می کند که او را دارای شانس بالای بازی در تیم بدانیم . این نوجوان 17 ساله به عنوان هافبک وسط در بازی های دوستانه آزمایش شد که باعث شد برای خود طرفداران زیادی پیدا کند .

خط حمله :

  • مارکو رویس (11) : کاپیتان مارکو علی رغم دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت های طولانی مدت ، همچنان مرد اول خط حمله و موتور هجومی تیم محسوب میشود . به نظر میرسد رویس به شروع فصل آینده نمیرسد ولی به محض بهبود یافتن ، او جای خود رادر ترکیب ثابت تیم پیداخواهد کرد .
  • جیدون سانچو (7) : فوق ستاره خوش تکنیک و این روز ها محبوب انگلیسی ، که حداقل یک فصل دیگر زرد پوش میماند ، بال راست تهاجمی دورتموند را بیمه خواهد کرد . آمار خیره کننده ی جیدون در فصل گذشته ، او را به امید اول بروسیا برای فصل آینده مبدل کرده است .
  • تورگان هازارد (10) : پسر خوش استایل بلژیکی ما آمار درخشان خودش در فصل گذشته ، هواداران را به سمت چپ خط حمله دورتموند امیدوار کرده است . البته بازی تورگان هم خالی از نقص نیست اما او در تلاش برای پیشرفت و بهبود روز افزون است . وینگر 27 ساله دورتموند هم شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارد .
  • جیووانی رینا (32) : هافبک هجومی 17 ساله ، با بازی چشم نواز خودش در نیم فصل دوم فصل گذشته دل های زیادی را ربود . البته جیو هنوز خیلی نیاز ب تلاش دارد تا به وینگری سطح بالا و قابل اتکا تبدیل شود . این بازیکن آمریکایی در بازی های دوستانه نمایش درخشانی داشت .
  • ماریوس وولف (27) : وینگر 25 ساله آلمانی در لیست فروش باشگاه قرار دارد و فاوره به بازی او اعتقادی ندارد . او در دورتموند از خود کلاس بالایی نشان نداد و نتوانست مورد قبول واقع شود.
  • رینیر ژسوس (20) : برزیلی تازه وارد ، به عنوان بازیکن ذخیره مارکو رویس جذب شد . احتمال حضور وی در ترکیب تیم ، مخصوصا درنبود رویس ، زیاد است .
  • امانوئل فرای (33) : مهاجم هلندی ، پس از درخشش در تیم پایه ، راه خود را به ترکیب اصلی باز کرد . بنظر میرسد فرای شانس زیادی برای حضور در ترکیب نداشته باشد .

مهاجم هدف :

  • ارلینگ هالند (9) : پسر شگفت انگیز نروژی ، یک مهاجم زهر دار و قاتل که میتواند برای سال ها مهاجماول زنبور ها بماند . بچه غول که سال گذشته رکورد های زیادی را جابجا کرد و محبوبیت زیادی کسب کرد ، امسال در کنار جام برای آقای گلی هم رقابت میکند .
  • یوسوفا موکوکو (18) : اعجوبه تیم های آکادمی باشگاه با آمار فضایی در گلزنی امسال برای بار اول برای تیم اول بازی میکند . یوسوف مشتاقان زیادی دارد ولی او را برای کسب کارت بازی باید تا روز تولد 16 سالگی اش صبر کند . بنظر میرسد از هفته نهم شاهد حضور او روی نیمکت و حتی ترکیب اصلی باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید