مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 در اوج هیجان سپری شد و 3 دورتموندی در مرحله نیمه نهایی حضور خواهند داشت.

یک : برای قلب اریکسن و ملیونها نفر دیگر

دانمارک پس از شگفتی سازی و رکوردهای پیاپی ، چک را نیز مغلوب کرد تا به مصاف انگلیس در نیمه نهایی برود. وایکینگ ها این دیدار را طوفانی آغاز کردند و توماس دلینی با جایگیری و ضربه سر دقیق خود در دقیقه 5 کار را 1-0 کرد. بعد از این گل ، میکل دمسگارد و مارتین برایتویت موقعیتهای خطرناکی خلق کردند و دلینی تنها چند سانتی متر با دوگله شدن فاصله داشت. دانمارکی ها در دقیقه 42 سر انجام با ارسال کم نظیر یواکیم مله و ضربه تمام کننده کسپر دولبرگ به گل دوم رسیدند و  با برتری مقتدرانه راهی رختکن شدند.

اما چک در نیمه دوم به تیمی کاملا متفاوت تبدیل شد و پاتریک شیک در دقیقه 49 اختلاف را به حداقل رساند. تک تیرانداز بایرلورکوزن خود را در این یورو 5 گله کرد.

اما مقاومت و بازی منجسم دانمارک اجازه ایجاد خطر را به چک نداد تا کسپر هیولمند و شاگردانش به ماجراجویی خود در یورو ادامه دهند. آنها چهارشنبه شب در نیمه نهایی به مصاف انگلیس در ومبلی خواهند رفت.

 

دو : دیگر شانس به شوچنکو و یارانش رو نکرد.

در تنها بازی خارج از خانه ، انگلیس در رم اوکراین را با 4 گل در هم کوبید. عملکرد ضعیف هری کین در سه بازی ابتدایی باعث شد تا انگلیس ضعیف ترین خط حمله را بین تیمهای صعود کرده به مرحله حذفی را داشته باشد ( تنها با 2 گل زده ). اما کاپیتان انگلیس هم اکنون با 3 گل به یکی از مدعیان جدی آقای گلی تبدیل شده است.

جیدون سانچو که آخرین روزهای حضور خود در دورتموند را سپری میکند 90 دقیقه بازی کرد و جود بلینگهام نیز از دقیقه 65 به جای فیلیپس وارد زمین شد.

 

سه : پنالتی و حسرت

سوئیس که بیش از 30 دقیقه توانست ده نفره مقابل لاروخا دوام بیاورد ، برخلاف بازی قبلی خود در ضربات پنالتی مغلوب شد. شار ، آکانجی و وارگاس پنالتی های خود را از دست دادند.

اسپانیا در دقیقه 8 با گل بخودی زکریا پیش افتاد و توانست بازی را به خوبی مدیریت کند. اما یک اشتباه کافی بود تا ژردان شقیری بعد از 60 دقیقه کار را به تساوی بکشاند. به لطف سیوهای سومر سوئیس 60 دقیقه دیگر مقاومت کرد ، اما نهایتا در ضربات پنالتی مغلوب شد.

 

چهار : رستگاری آتزوری در مونیخ

ایتالیا مانند دیدار مقابل اتریش ، 2-1 بلژیک را شکست داد تا مثلث دورتموندی بلژیک وداع تلخی با یورو داشته باشند. نیکولو بارلا و لورنزو اینسینیه برای ایتالیا و روملو لوکاکو از روی نقطه پنالتی برای بلژیک گلزنی کردند.

ویتسل و هازارد 90 و توماس مونیه 69 دقیقه در ترکیب بلژیک حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید