بوروسیا دورتموند در حساس ترین دیدار خود در لیگ قهرمانان ، فردا شب به مصاف آژاکس در آمستردام خواهد رفت. دو تیم در دو بازی ابتدایی خود به پیروزی رسیدند و آژاکس تنها با تفاضل گل بیشتر صدرنشین گروه است.

مارکو رز ، سرمربی تیم و یولیان برانت پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه بودند.

 

برانت میگوید :

همه منتظر این بازی هستند. آژاکس به اصول فوتبال چشم نواز خود پایبند مانده و ترکیب جوانان آنها در اروپا یکی از بهترین هاست. اگر میخواهیم بازی را به نفع خود به اتمام برسانیم باید بهترین عملکرد را به جا بگذاریم.

رز نیز فلسفه فوتبال آژاکس را تحسین میکند:

از تیمهای پایه یا تیم اصلی ، آنها از سیستم چهار-سه-سه استفاده میکنند. تماشای بازی آنها بسیار سرگرم کننده است. ما میدانیم که دیدار فردا محک جدی برای ماست. اما ما از این چالش استقبال میکنیم و میخواهیم با دست پر هلند را ترک کنیم. برای نیل به اهداف مختلفی مقابل آژاکس تلاش خواهیم کرذ.

بوروسیا دورتموند تنها تیم آلمانیست که موفق به شکست آژاکس در آمستردام شده است ( 2012 ). آنها امیدوارند در سه شنبه برتری را ازآن خود کنند.

اما در طرف دیگر آژاکس در دفاع و حمله کارنامه درخشانی داشته و در تمامی رقابت ها تنها 2 گل دریافت کرده است ( به غیر از شکست 4-0 مقابل آیندهوون در سوپرجام هلند ). رز به این نکته نیز اینگونه اشاره میکند : ” سطح آنها در لیگ هلند کاملا با سایر تیمها متفاوت است.” 

مربی 44 ساله دورتموند ادامه میدهد:

ما باید همیشه فعال و به دنبال راه حل باشیم. وقتی صاحب توپ میشویم زمان زیادی نداریم. ما باید حداکثر استفاده را از فرصتها ببریم خود را در موقعیتهای مناسب قرار دهیم. پیدا کردن تعادل مهم ترین چیز خواهد بود.

 

این واقعیت که همه در تمرین صبح امروز حضور نداشتند اهمیت چندانی نداشت. رز دلیل آن را تمرینات تیم در سطح نسبتا فردی به دلیل بازی دو روز پیش مقابل ماینتس میداند. رز ترجیح داد که برخی از بازیکنان در سالن ورزشی به تمرین بپردازند.

خبر خوب بعدی از رز ، عدم اضافه شدن بازیکنی به فهرست مصدومان و بازگشت دن اکسل زاگادو از فردا به تمرینات بود:

داکسو فردا برای اولین بار به تمرینات بازمیگردد. ما از این بابت خوشحالیم و سعی میکنیم او را در بازیهای تیم زیر 23 سال تقویت کنیم.

همچنین اشتفان تیگس دوباره با تیم اصلی است. انتظار میرود که تغییری در ترکیب صورت نگیرد.

میشاییل تسورک نیز در مصاحبه با مجله کیکر گفت : “ دو تیم بسیار خوب در مقابل هم قرار میگیرند و امیدواریم که تیم برتر میدان باشیم.”

 

  • در ادامه ، رز و برانت به تحسین عملکرد ارلینگ هالند پرداختند. هافبک آلمانی شواغتس گلب تصریح کرد : ” هالند جزو سه مهاجم برتر حال حاضر اروپاست. او در بازی خارج از محوطه پیشرفت کرده و به خوبی مالکیت توپ را حفظ میکند.”   رز هم در مورد حضور هالند در بین نامزدهای توپ طلا گفت : ” او کاملا به درستی نامزد شد. اگر میتوانستم حتما به او رای میدادم!”

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید