خریدهای پرتعداد دورتموند از 2018 تا 2020 ، باعث شد تا برخی از بازیکنان از نگاه مربی و کادرفنی جایی در ترکیب نداشته باشند. در این بین بازیکنان زیادی فروخته شدند ، اما طی سالهای اخیر 5 بازیکن دورتموند به تیمهای دیگر قرض داده شده اند و همزمان با ماه ژوئن قراردادشان به پایان خواهد رسید و میتوانند به وستفالن برگردند.

ضررهای مالی اخیر باشگاه سبب دنبال کردن بیشتر وضعیت بازیکنان قرضی نسبت به قبل شده است. این پنج نفر ، شاید بتوانند کمبود های ترکیب را رفع کنند:

1. لئوناردو بالردی : مارسی

در تساوی 0-0 مقابل دیژون در 9 ژانویه ، بالردی برای چهارمین بازی متوالی نیمکت نشین شد.  مارسی تا کنون 17 بازی در لیگ فرانسه انجام داده و با توجه به دو بازی معوقه خود ، در رتبه ششم قرار دارد. ( توضیح مترجم : این مقاله در 14 ژانویه منتشر شده و اکنون مارسی با بیست بازی در رتبه هفتم حضور دارد. )

بالردی از 17 بازی لیگ ، 5 بار در ترکیب اصلی حضور داشته و یک بار به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. طی این 6 بازی ، او یک گل زده و دو کارت زرد نیز دریافت کرده است. اما در چهار بازی مارسی بعد از 16 دسامبر نیمکت نشین بوده است.

در جریان سوپرجام فرانسه که با برتری 2-1 پاریسن ژرمن مقابل المپین ها همراه بود ، بالردی کار را از نیمکت دنبال کرد.

 

2. امانوئل فرای : زوواله

در اولین بازی پس از تعطیلات زمستانی ، زوواله در لیگ هلند به تساوی 1-1 مقابل آلکمار رضایت داد.

در اواسط دسامبر ، فرای از باشگاه زوواله اخطاریه ای به دلیل نقض پروتکلهای بهداشتی کرونا دریافت کرد ( زیرا در اینستاگرام ، پستی همراه با ده ها نفر منتشر کرد که در آن چندان پروتکلها رعایت نشده بود.)

زوواله در بازی بعدی خود نیز مقابل فاینورد 1-0 شکست خورد و امانوئل فرای 25 دقیقه مجال بازی یافت.  هافبک هلندی بوروسیا در 11 بازی برای تیم خود 1 گل و 1 پاس گل از خود به جای گذاشته است.

 

3. سرجیو گومز : هوئسکا

در جریان شکست 2-1 مقابل سی دی آلکویانو در جام حذفی اسپانیا ، سرخیو گومز تنها دو شوت به سمت دروازه داشت و نتوانست مانع حذف هوئسکا شود. گومز در 11 ژانویه مقابل بتیس هم 18 دقیقه بازی کرد اما نتوانست کار خاصی انجام دهد.

هافبک اسپانیایی در 12 بازی خود در لالیگا تنها یک پاس گل داده است.

 

4. ماریوس وولف : کلن

در جریان شکست سنگین کلن مقابل فرایبورگ با نتیجه 5-0 ، ماریوس وولف 90 دقیقه بازی کرد و با اینکه نمایش ضعیفی داشت اما بهترین بازیکن تیمش شد.

وینگر 25 ساله در 13 بازی برای بزها 2 پاس گل داده و دو کارت زرد نیز دریافت کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترجمه اختصاصی دورتموند ایران ، نویسنده : جولیا پوبلوژتسکی -14 ژانویه 2021

دیدگاهتان را بنویسید