به گزارش دورتموند ایران ، دورتموند در مرحله یک سی و دوم نهایی جام حذفی آلمان با 5 گل مقابل حریف اش دویسبورگ به برتری رسید تا جواز حضور در دور بعدی رقابتها را پیدا کند.

شرح بازی:

بازی در اوایل نسبتا آرام دنبال میشود و دو تیم حملات نصفه نیمه ای روی دروازه حریفان ایجاد میکنند.

در دقیقه 13 بازی ، اکسل ویتسل در سمت چپ محوطه جریمه دویسبورگ به آستانه دروازه سانتر میکند که توپ در میانه راه به دست مدافع دویسبورگ برخورد کرده و با تصمیم داور پنالتی برای دورتموند اعلام میشود.

در دقیقه 14 ، جیدون سانچو پشت توپ قرار میگیرد و با یک ضربه محکم به سمت چپ دروازه و خلاف جهت دروازه بان حساب کار را یک بر صفر میکند.

حملات دورتموند ادامه پیدا میکند تا اینکه در دقیقه 31 ، جیو رینا در فاصله حدودا 40 متری دروازه یک بازیکن را دریبل میکند و پاس کوتاهی به توماس مونیه میدهد؛ سانتر بلند توماس مونیه با برخورد به مدافعان دویسبورگ به تورگان هازارد میرسد، پاس پشت پای عالی هازارد یک موقعیت خوب برای جودی بلینگهام فراهم میسازد ، ضربه بلینگهام به مدافع دویسبورگ برخورد میکند و توپ به آرامی وارد دروازه میشود. 2-0

در دقیقه 39 ، ارلینگ هالند با مدافع دویسبورگ در چند قدمی محوطه جریمه دوئل سختی برای گرفتن توپ دارد؛ هالند با یک بدن گذاشتن حرفه ای مدافع حریف را از پیش رو برمیدارد ؛ به محض احساس خطر بازیکن دویسبورگ یک تکل بلند روی هالند میزند که با کارت قرمز مستقیم او همراه است.

در همان لحظات ، یک ضربه کاشته در موقعیت بسیار خوب شکل میگیرد، تورگن هازارد توپ را به زیر طاق دروازه میزند تا پیروزی دورتموند تقریبا قطعی شود.

بازی با همین نتیجه 3-0 در نیمه اول به پایان میرسد.

 

در نیمه دوم ، با توجه به 10 نفره شدن دویسبورگ ، زنبورها حملات خود روی حریف دست و پا بسته خود را افزایش میدهند. یک ضربه کاشته دیگر پشت محوطه ایجاد میشود که ضربه جیو رینا با برخورد به مدافع دویسبورگ و تعلل دروازه بان از خط دروازه عبور میکند. 4-0

7 دقیقه بعد ، مارکو رویس پس از 200 روز مصدومیت وارد زمین میشود ، کمتر از یک دقیقه بعد ، توپ به مارکو رویس در موقعیت تک به تک میرسد ، رویس با یک تغییر جهت و یک ضربه آرام گل پنجم را میزند.

فشار و حملات دورتموند بیشتر از همیشه شده اما لئو ویکائوف دروازه بان دویسبورگ کمی به عملکرد اش بهبود میبخشد و توپ های زیادی را مهار میکند.

از دقیقه 80 به بعد ، بازی کمی آرام شده و بازیکنان دورتموند در یک سوم میانی و یک سوم حمله مشغول به پاسکاری میشوند. این روند تا پایان ادامه میابد تا شاگردان فاوره استارت خوبی در فصل 20/21 زده باشند.

 

نکات بازی:

  • جیدون سانچو توانست به رکورد 100 بازی برای دورتموند دست یابد.
  • جودی بلینگهام به جوان ترین گلزن تاریخ باشگاه دورتموند با 17 سال و 77 روز تبدیل شد. این رکورد پیش از این برای نوری شاهین با 17 سال و 82 روز بود.

برای اولین بار در تاریخ 2 بازیکن از انگلیس (سانچو و بلینگهام) در ترکیب دورتموند قرار گرفتند که هردو موفق به گلزنی شدند.

 

 

تورگن هازارد با یک گل و یک پاس گل بهترین بازیکن زمین شد.

تیم دورتموند روز 29 شهریور در اولین بازی بوندسلیگایی خود مقابل مونشن گلادباخ قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید