به گزارش دورتموند ایران ، قرعه کشی فصل 2020/2021 بوندسلیگا انجام شد.  در حساس ترین بازی ، دورتموند در هفته هفتم باید به مصاف بایرن مونیخ برود ؛ بازی که احتمال باز شدن دروازه دورتموند در آن تقریبا از دیگر رقابتها بیشتر است.  بر خلاف نظر هواداران ، مدیران دورتموند خرید یک دروازه بان را در برنامه خود قرار ندادند.

بروسیا در فصل آینده چهار دروازه بان را در اختیار دارد : رومن بورکی ، ماروین هیتس ، لوکا اونبهاون و اریک اولشلیگل ،دو نفر سوئیسی و دو نفر آلمانی.

بعد خداحافظی رومن وایدنفلر از دورتموند ، به ندرت پیش آمد که هواداران به دروازه بان تیم اعتماد داشته باشند. گاهی وقتها سنگربانان تیم مهاجمان حریف را دست به دهان میگذاشتند و گاهی مواقع به راحتی دروازه شان باز میشد ؛ گاه سوتی های موثر و گاه اشتباهاتی که توسط بازیکنان تیم جبران شدند.  نگاهی میندازیم به این احتمالات در فصل بعدی:

 

رومن بورکی ؛ این فصل شاید بهتر باشد  :

وی چهارسال است که گلر فیکس زنبورهاست. ابتدا کسی ایراد آنچنانی از او نمیگرفت ؛ اوضاع نابسامان دفاع دورتموند باعث میشد انتقادات از بورکی کمتر باشد.  اما از زمان پیوستن چندمدافع و بروزرسانی خط دفاع ، قطعا انتظارات از او بالاتر بود.

این را نباید انکار کرد که بورکی در چند بازی بهترین بازیکن بود و بارها دروازه دورتموند را نجات داد. اما درخشش های او نسبت به اشتباهاتش تقریبا ناچیز است.

باید دید که او میتواند به عملکرد خود بهبود ببخشد یا باید همان همیشگی را شاهد باشیم.

 

ماروین هیتس ، قابل قبول :

دروازه بان دوم دورتموند که در چند بازی دو فصل گذشته فیکس بود ، توانسته آمار نسبتا قابل قبولی را از خود بجای بگذارد.

هیتس که شباهت عجیبی با یان زومر ، دروازه بان مونشن گلادباخ دارد در بازی ابتدایی فصل مقابل تیم سابقش آگزبورگ حضور داشت و نمره 5/7 را کسب کرد.  هیتس در مقابل وولفسبورگ و شالکه هم فیکس بود و میانگین نمره 7 را گرفت.

 

لوکا اونبهاون ، چیزی از او ندیدیم :

احتمالا خبر درخشش وی در تیم های پایه دورتموند به گوشتان خورده.  خیلی ها اورا یک پدیده میدانند و چندی پیش بنجامین هافمن نیز اورا به همین نام شمرد.

انتظار میرود لوکا در سالهای آینده تبدیل به دروازه بان اول دورتموند تبدیل شود.

 

اریک اولشلیگل ؛ شانس او کمتر است:

وی تنها یکبار برای دورتموند در ترکیب اصلی حضور داشت : بازی مقابل وردربرمن در جام حذفی 18/19.  اریک در این بازی سه بار دروازه خود را باز شده دید اما چند سیو استثنایی از او کمی هواداران را امیدوار کرد.  با حضور بورکی ، هیتس و اونبهاون بعید است به اولشلیگل بازی برسد ، مگر در بازی های دوستانه.

 

دیدگاهتان را بنویسید