حدود دو هفته از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه میگذرد ، اما با توجه به مصاحبه های مدیران و وضعیت باشگاه ، خرید بازیکن در زمستان بعید به نظر میرسد.

ضرر مالی 43/9 ملیون یورویی به دلیل خسارتهای ناشی از کرونا ، احتمال خرید بازیکن در چند روز آینده را نیز کاهش میدهد ؛ حتی اگر در تابستان امسال باشگاه تصمیم به فروش سانچو با قیمت بالای 100 ملیون یورو بگیرد ، باز هم باید از خرید های گران قیمت خودداری کرد.

در اینجا ، وضعیت بازیکنانی را که علی رغم کیفیت بالایشان به دلیل پایان مهلت قرارداد در تابستان امسال و نزدیکی تیمشان به سقوط به دسته پایین تر فاصله زیادی با ترک باشگاهشان ندارند را بررسی میکنیم ؛ مبلغ فروش احتمالی آنها زیر 25 ملیون است و میتوانند کمبود های ترکیب دورتموند را رفع کنند.

 

مهاجمین :

1. آرکادیوش میلیک

باشگاه : ناپولی

سن : 26 سال

ملیت : لهستان

قیمت : 22 ملیون یورو

پایان قرارداد در تابستان 2021

در فصل جدید ، از میلیک استفاده چندانی در ناپولی نشده است. او از تمدید قرارداد خود در تابستان امسال امتناع کرد و قصد ترک ناپل را داشت ، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد.

مدیران المپیک مارسی با میلیک اخیرا تماسهایی داشته اند اما تا این لحظه تلاش های باشگاه فرانسوی بی ثمر بوده است.

میلیک احتمالا خواهان دستمزد نسبتا بالایی است ، اما دستمزد مهاجم لهستانی میتواند با پس انداز عدم پرداخت مبلغ انتقال جبران شود.

اگر ارلینگ هالند در این تابستان جدا شود ، میلیک از بهترین و به صرفه ترین گزینه ها برای جانشینی غول نروژی خواهد بود.

میلیک در خط حمله تیم ملی لهستان با رابرت لواندوفسکی زوج خوبی را تشکیل داده و در دورتموند نیز میتواند به هماهنگی بالایی با یوسوفا موکوکو دست یابد.

 

2. نیلس پترسن

باشگاه : فرایبورگ

سن : 32 سال

ملیت : آلمان

قیمت : 5 ملیون یورو

پایان قرارداد : تابستان 2021

پس از 10 سال حضور در فرایبورگ و تبدیل شدن به برترین گلزن تاریخ این باشگاه ، قرارداد پترسن با این تیم در تابستان 2021 به اتمام میرسد ؛ البته خرید پترسن کمی از گزینه های دیگر مانند میلیک سخت تر است و مدیران فرایبورگ تمایلی به فروش این بازیکن ندارند.

اما اگر قرارداد مهاجم 32 ساله تمدید نشود ، او میتواند گزینه خوبی برای خط حمله باشد و با قامت بلند خود میتواند در دقایق پایانی بازیها به میدان برود و به تیم کمک کند.

البته سن بالای پترسن شاید سبب نیمکت نشینی او شود و تنها در بازیهای جام حذفی فیکس باشد ؛ این تصمیم به اندیشه ها و سبک بازی سرمربی دورتموند در فصل آینده بستگی دارد.

 

3. دیوید بروکس

 

باشگاه : بورنموث

سن : 23 سال

ملیت : ولز

قیمت : 18 ملیون یورو

پایان قرارداد : تابستان 2022

بروکس در چمپیونشیپ این فصل با پیراهن بورنموث درخشید و اگر با مصدومیت های پیاپی مواجه نمیشد ، شاید از سقوط بورنموث به دسته پایین تر جلوگیری میکرد.

بروکس در این فصل با 3 گل و 5 پاس گل ، در 21 درصد گلهای بورنموث سهیم بوده است.

بورنموث اکنون در رده چهارم جدول قرار دارد و اگر نتواند به لیگ برتر صعود کند ، مجبور به فروش بروکس خواهد شد.

4. لئوناردو تروسارد

باشگاه : برایتون

سن : 26 سال

ملیت : بلژیک

قیمت : 15 ملیون یورو

پایان قرارداد : تابستان 2023

برایتون برای دو فصل پیاپی در لیگ برتر انگلیس ماندنی شد اما به نظر این فصل برای آنها با سقوط به دسته پایین تر به اتمان میرسد ؛ برایتون علی رغم استعدادها و بازیکنان باکیفیت خود در رده هفدهم جدول قرار دارد.

لئوناردو تروسارد ، یکی از پدیده هایی است که در صورت سقوط آلبیون به دسته پایین تر این تیم را ترک میکند.

سبک بازی تروسارد با تورگن هازارد شباهت دارد و او میتواند چهارمین بلژیکی در ترکیب دورتموند باشد.

 

مدافعان :

5. سباستین بورنائوف

باشگاه : کلن

سن : 21 سال

ملیت : بلژیک

قیمت : 13 ملیون یورو

پایان قرارداد : تابستان 2024

 

بزها اکنون وضعیت جالبی در جدول بوندسلیگا ندارند و در صورت سقوط به دسته پایین تر ، بورنائوف این تیم را ترک خواهد کرد.

بورنائوف یکی از بهترین گزینه ها برای جانشینی متس هوملس در ترکیب دورتموند میتواند باشد ؛ او در فصل گذشته 6 بار گلزنی کرد و روی ضربات ایستگاهی تهدید جدی برای رقبا به شمار میرود.

 

6. مارکو فریدل

باشگاه : وردبرمن

سن : 22 سال

ملیت : آلمان

قیمت : 5/5 ملیون یورو

پایان قرارداد : تابستان 2022

یکی از مهمترین نیازمندی های دورتموند ، یک جانشین مطمئن برای رافائل گریرو است. از فلیکس پاسلاک و نیکو شولتز بارها به عنوان مدافع چپ استفاده شد اما نتوانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند.

فریدل سال گذشته در پست دفاع چپ ، هافبک چپ و هافبک میانی مورد استفاده قرار گرفت ؛ او میتواند به خوبی با دورتموند هماهنگ شود و در 22 سالگی فرصت زیادی برای پیشرفت دارد.

برخلاف سایر باشگاه های بوندسلیگا ، وردربرمن به دلیل شیوع کرونا با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم میکند و برای کاهش ضرر های مالی ، شاید مجبور به فروش برخی از بازیکنانشان شوند ؛ بنابراین جدایی فریدل از ساکنین رودخانه به سقوط به بوندسلیگا 2 ربطی ندارد.

 

ترجمه اختصاصی دورتموند ایران / نویسنده : شان مارتیس ، 11 ژانویه 2021

دیدگاهتان را بنویسید