در طی سالهای اخیر ، کسب سهمیه لیگ قهرمانان و حضور در چهار تیم بالای جدول برای دورتموند تبدیل به یک عادت شده بود. اما در فصل 20/21 ، دورتموند وضعیت خوبی را سپری نمیکند و حتی برای سهمیه مستقیم لیگ اروپا هم اندکی تردید وجود دارد. برکناری فاوره و جانشینی دستیارش ادین ترزیچ نه تنها اوضاع را بهتر نکرد ، بلکه فاصله با صدر جدول به 16 امتیاز و با تیم چهارم جدول ، آینتراخت فرانکفورت ، به 4 امتیاز رسید ؛ و ثابت شد که تنها مشکل زنبورها مربی نیست.

به همراه دوری از مهم ترین تورنومنت باشگاهی جهان ، میتوان گفت که این اتفاق دورتموند را تقریبا وارد یک بحران میکند.  چند روز پیش ضرر 26 ملیون یورویی در نیم فصل اول اعلام شد و با قرار نگرفتن در چهار تیم بالای جدول مدیران برای جبران زیانهای مالی چاره ای به جز فروش بازیکنان مطرح خود نخواهند داشت:

 

جیدون سانچو : منچستریونایتد ، چلسی و لیورپول

بعید نیست که باشگاه های برتر لیگ انگلیس به دنبال خرید سانچو باشند. البته چلسی مهاجمان زیادی در اختیار دارد و منچستریونایتد و لیورپول را باید گزینه های محتمل تری بدانیم.

منچستر یونایتد که در تابستان گذشته در جذب سانچو شکست خورد ، برنامه های دیگری را برای خرید او در این تابستان اجرا خواهد کرد. لیورپول نیز برای پروژه بازسازی احتمالی خود در تابستان ، وینگر جوان انگلیسی را جزو گزینه های اصلی میداند.

 

ارلینگ هالند : تمامی باشگاه های مطرح اروپایی!

در فصلی که نبود یک مهاجم نوک باکیفیت به پاشنه آشیل برخی تیمهای اروپایی تبدیل شده ، قطعا نمیتوان برای جذب غول 20 ساله نروژی تلاشی نکرد.

مینو رایولا که چندی پیش گفته بود هالند از حضور در دورتموند خوشحال است ، بنظر ارتباطاتی با منچستر سیتی ، بارسلونا و چلسی دارد.  بعید بنظر برسد که بند فسخ معروف هالند باعث شود تا تیمهای متمول اروپایی تا تابستان آینده صبر کنند ؛ و در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان ، احتمال ترک وستفالن بعد از 18 ماه به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

جود بلینگهام : چلسی و منچستریونایتد

بلینگهام در تابستان با 25 ملیون پوند به دورتموند پیوست. اما بنظر میرسد او هم با راه نیافتن به لیگ قهرمانان وستفالن را ترک خواهد کرد.

منچستریونایتد برای جایگزینی احتمالی پل پوگبا در فصل آینده به دنبال اوست. اما در لندن ، چلسی برای تقویت خط هافبک خود به دنبال خرید دکلان رایس از وستهم است و در صورت عدم توافق با رایس ، بلینگهام گزینه بعدی خواهد بود.

 

اکسل ویتسل : آرسنال ، بارسلونا ، پاری سن ژرمن

احتمال خروج ویتسل به دلیل مصدومیت طولانی مدت و افت محسوس اش در این فصل کمتر از گزینه های ذکر شده است. اما با این حال ، ویتسل از آن دست بازیکنانیست که با سبک بازی کنونی آرسنال سازگار است.

پی اس جی و بارسلونا هم بدشان نمی آید وی را بخاطر قیمت نسبتا پایین اش خریداری کنند.

 

محمود داهود : اورتون ، لیون و سویا

وقتی داهود در مونشن گلادباخ بود ، مورد توجه رسانه ها و فوتبالدوستان قرار گرفت و قدرت بازی خوانی بالایش باعث شد تا در ژانویه 2017 به دورتموند بپیوندد. اما حالا او در 25 سالگی به نیمکت دوخته شده است و با این شرایط او به دورتموند به جای خاصی نمیرسد.

شاید داهود با پیوستن به تیمهایی نظیر اورتون ، سویا و لیون به دوران اوج خود در گلادباخ ( و حتی دورتموند ) بازگردد.

جیووانی رینا : بایرن مونیخ و یوونتوس

استعداد جیووانی رینا انکار نشدنیست و در صورت عدم کسب سهمیه شاید او هم دورتموند را به مقصد دیگری ترک کند. حضور وینستون مک کنی در یوونتوس باعث شده تا بیانکونری شانس بیشتری برای جذب او نسبت به رقیب سنتی دورتموند داشته باشد.

 

رافائل گریرو : پاری سن ژرمن و اتلتیکو مادرید

رافائل گریرو جزو بازیکنان مورد علاقه دیگو سیمئونه است و اسکای اسپورت در مقاله ای احتمال این انتقال را حدود 30 درصد اعلام کرده بود.

چیزی نمانده بود که در تابستان 2019 راهی پاریسن ژرمن شود. اما اگر این وضعیت در دورتموند ادامه دار باشد ، احتمال این وجود دارد که با یکی از بهترین بازیکن سالهای اخیر دورتموند خداحافظی کنیم ؛ جنگجوی پرتغالی که همیشه در زمین پرتلاش بود و به ندرت جای انتقادی باقی گذاشت.

 

مانوئل آکانجی : لیورپول ، منچستریونایتد و تاتنهام

هر سه تیم در لیگ برتر انگلیس با کمبود دفاع میانی مواجهند و گلهای بسیار زیادی دریافت کردند.

اگر بن دیویس و اوزان کاباک در لیورپول نتوانند انتظارات را برآورده کنند ، مانوئل آکانجی اقتصادی ترین گزینه نسبت به کیفیت است. البته بازهم از گزینه های قبلی احتمال خروج آکانجی کم تر است.

 

 

کابوس حضور نیافتن در لیگ قهرمانان میتواند تا سالها به دورتموند آسیب وارد کند و دورتموند برای اکثر بازیکنان ذکز شده جانشین توانمندی ندارد و در صورت فروش شاید به تیم پایه و بازیکنانان قرضی اتکا کند.

 

این مقاله در 10 فوریه 2021 توسط مکس کوپر در سایت 90MIN نوشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید