به گزارش دورتموند ایران ، همانطور که در پستهای قبل اشاره شد، بدون شک لوسین فاوره یار دوازدهم بایرن مونیخ بود.  در اینجا به چند عامل اصلی شکست دورتموند در دیدار شب گذشته اشاره شده است، که بیشتر آنها به مربی سوئیسی مربوط میشود.

  1. ناتوانی مونیه در مهار نفوذهای دیویس:  آلفونسو دیویس ، پدیده کانادایی باواریایی ها تاثیر مستقیم روی دو گل این تیم داشت. لایی راحت او به مونیه سبب ایجاد یک ضدحمله و گلزنی تولیسو شد. گل دوم نیز توسط همین بازیکن ساخته شد.  مونیه دیشب یک موقعیت طلایی تک به تک را هم از دست داد و یکی از مهره های ضعیف دورتموند بود.
  2. استفاده نکردن از بازیکنانی نظیر رافا گریرو: ترکیب دورتموند که راس ساعت 21 از پیج توییتر باشگاه اعلام شد، زنگ خطر اول بود. حضور فلیکس پاسلاک بی تجربه و غیاب بازیکنانی نظیر رافا گریرو. فاوره حتی یک دقیقه هم به گریروی پرتغالی بازی نداد.
  3. پاس های عرضی در نیمه زمین خودی تحت فشار پرس بازیکنان بایرن:  اگر به یاد داشته باشید ، در درکلاسیکر فصل 18/19 که با برتری 5-0 بایرن همراه بود ، گل دوم مونیخی ها روی پاس بد دن اکسل زاگادو و فرصت طلبی لواندوفسکی بثمر رسید. این پاس های اشتباه در این بازی نیز تکرار شد، بارها تحت فشار پرس بازیکنان بایرن مونیخ توپ لو رفت و موقعیت خطرناکی شکل گرفت. در دقیقه 81 نیز برای سومین بار دروازه ماروین هیتس به همین شیوه باز شد. البته نباید کنترل توپ ضعیف توماس دلینی را هم نادیده بگیریم.
  4. مهمترین دلیل ، تعویض های فاوره:  فاوره با تعویضهایش واقعا به دنبال چه چیزی بود؟ تمام مهره های کارآمد تیم به بیرون رفتند. هالند و رویس قطعا در ضربات پنالتی احتمالی دقایق بعدی میتوانستند به تیم کمک شایانی کنند. همین باعث کاهش ترس هافبک ها و مدافعان بایرن از ضدحمله های زهردار شد و بازی در اختیار شاگردان فلیک قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید