به گزارش دورتموند ایران ، بوروسیا دورتموند در دربی روهر موفق به شکست شاگردان مانوئل باوم شد تا هم امتیاز با بایرن مونیخ در رده سوم جدول قرار بگیرد. مانوئل آکانجی ، ارلینگ هالند و متس هوملس گلزنان بازی امشب بودند.

از ساعت 20 با سوت فلیکس تسوایر دربی روهر با حضور حدود 300 تماشاگر در وستفالن آغاز شد.

تاکید شاگردان باوم از ابتدای بازی روی دفاع اتوبوسی و استفاده از ضدحملات بود؛ اما علی رغم اشتباهات نسبتا زیاد شالکه در یک سوم دفاعی و میانی خود ، نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت. شوت محکم و از راه دور محمود داهود در این نیمه به تیر دروازه برخورد کرد.

از آغاز نیمه دوم زنبورها آرایش هجومی تری به خود گرفتند. در دقیقه 55 و روی یک ضربه کرنر ، همکاری گریرو و برانت سنگربان شالکه را وادار به مهار شوت هافبک پزتغالی کرد ، اما مانوئل آکانجی دفاع پیشتاخته در ریباند موفق به گلزنی شد تا شروع خوبی پس از ابتلا به کرونا داشته باشد.

معدنچی ها بعد از دریافت گل اول هیچ خطری روی دروازه بورکی ایجاد نکردند و به دفاع کردن ادامه دادند. در دقیقه 60 ، ارلینگ هالند با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه کرد تا آب سردی بر پیکره شالکه ریخته باشد.

شاگزدان باوم بازهم واکنشی نشان ندادند مشخص شد هیچ برنامه و تاکتیکی به جز دفاع کردن و و جلوگیری از تعداد گل خورده بیشتر ندارند.

فردریک رونوو  ضربه هالند را با کف دستان خود مهار کرد و غول نروژی را از به ثمر رساندن 6 امین گل بوندسلیگایی خود در این فصل وا داشت.

در دقیقه 78 ، شواغتس گلب بازهم با استفاده از ضربات کرنر به گل رسید ؛ اینبار متس هوملس با ضربه سر بی نقص و دور از دستان رونوو.

بعد از گل سوم ، فشار حملات کمی کاهش یافت و بدون اعلام وقت اضافه دربی روهر با برتری 3-0 دورتموند به پایان رسید.  باید دید لوسین فاوره میتواند در دیدار های دیگر هم عملکرد خوبی را از خود نشان دهد یا باید شاهد نتایح نوسانی باشیم.

 

  • توماس مونیه ، یولیان برانت و رافائل گریرو امروز در آمادگی کامل قرار داشتند تا عملکرد ضعیفشان در دیدار مقابل لاتزیو به فراموشی سپرده شود.
  • شالکه با احتساب این بازی ، 19 گل در طی پنج هفته دریافت کرده است. آنها با یک امتیاز در رتبه هفدهم جدول قرار دارند و باید هدف خود را برای سومین فصل پیاپی ، بقا در بوندسلیگا بدانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید