چیزی حدود نیم دهه از حضور رومن بورکی در بوروسیا دورتموند میگذرد ، اما او هیچوقت نتوانست مورد اطمینان کامل هواداران بوروسیا قرار بگیرد ؛ عملکرد سینوسی بورکی در درون دروازه دورتموند ، استرس و نگرانی را برای هواداران به ارمغان می آورد.  او نسبت به فاجعه فصل 17/18 پیشرفت کرده اما گاهی اشتباهات مرگباری از او سر میزند.

با حضور بزرگانی چون اشتفان کلوس ، ینس لمن ، رومن وایدنفلر ، هانس تیلکوفسکی و وولفانگ د بیر در درون دروازه دورتموند ، بورکی کار سختی برای مقایسه شدن با یکی از آنها را در پیش رو دارد.

دورتموند را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رساند ، و بوندسلیگا را از آنها گرفت.

عوامل زیادی در عدم قهرمانی شواغتس گلب در بوندسلیگا 18/19 موثر بود که یکی از آنها ، گل احمقانه ای بود که رومن در بازی مقابل وردربرمن دریافت کرد. ضربه زمینی و نه چندان محکم کوین مووالد در دستان رومن بورکی جای گرفت اما توپ به طرز عجیبی از دستان او عبور کرد و وارد دروازه شد؛ وردربرمن بعد از این گل به گل دیگری هم رسید و عدم پیروزی در این بازی ، دورتموند را دو امتیاز از بایرن عقب انداخت.

در جریان دیدار دیدار دورتموند و اسلاویا پراگ در لیگ قهرمانان 19/20 ، بدون شک سنگربان سوئیسی ناجی دورتموند بود و با واکنش های خود توانست زنبورهارا به یک هشتم نهایی برساند.

آینده او چگونه میتواند رقم بخورد؟

رومن بورکی که به تازگی قرارداد خود را تا 2023 تمدید کرد ،  فصل به فصل در حال پیشرفت است ؛ اما او اکنون گلر مطلوبی برای تیمیست که میخواهد در بوندسلیگا شود؟ شاید کمی صبوری مانند فصلهای پیش بتواند بورکی را تبدیل به یک سنگربان مطمئن کند. اما فرصت زیادی باقی نمانده و رومن باید ارزشهای خود را تا پایان این فصل ثابت کند.

 

جانشین او؟

با توجه به کمبود بودجه دورتموند برای خرید یک دروازه بان درجه 1 و عملکرد ضعیف ماروین هیتس ، لوکا اونبهاون میتواند بهترین گزینه باشد. اونبهاون در تیمهای پایه عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید