وقتی هواداران دورتموند از خروج کریستین پولیسیچ ناراحت و نگران بودند ، جیو رینا با یک شلیک فوق العاده به سوی دروازه وردربرمن در جام حذفی رسانه ها و فوتبال دوستان را وادار به واکنش و تحسین کرد ؛ علی رغم شکست 3-2 شواغتس گلب در آن بازی ، این گل تا سالها در ذهن هواداران دورتموند ماندگار خواهد بود.

پاس گل او در جریان بازی مقابل پاری سن ژرمن ، فوتبالدوستان نه چندان زیاد در آمریکا را امیدوار کرد تا در صورت دعوت جیو به تیم ملی ،نوارها برای صعود به جام جهانی بعد از 8 سال عزم خود را با حضور بازیکنانی مانند رینا ، کریستین پولیسیچ ، کریس ریچاردز ، جاش سارگنت و سرجینیو دست جزم کرده باشند.

جیو رینا در کشوری که فوتبال در آن محبوبیت و رونق ندارد بزرگ شد ، اما با عملکرد خوبی که به جای گذاشته توانسته کمی دیدگاه عامیانه نسبت به فوتبال آمریکا را تغییر دهد.

او راه پدر را ادامه میدهد:

کلودیو رینا 4 سال برای منچسترسیتی و 12 سال برای تیم ملی آمریکا به میدان رفت؛ او در دوران حضور در منچسترسیتی با آلف اینگه هالند (پدر ارلینگ هالند) هم تیمی بود. پدر47 ساله جیو اکنون در لیگ MLS مدیریت باشگاه نیویورک سیتی را بر عهده دارد.

 

رینای 18 ساله اگرچه در ساندرلند انگلیس متولد شد اما تبعه آمریکا شد. او دو برادر به نام جو و جک و یک خواهر به نام کارولینا دارد.  جک ، برادر جیو در 13 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

جیو به ورزش دو میدانی ، گلف و بسکتبال علاقه داشت اما از 5 سالگی فوتبال نیویورک آغاز کرد. او مدتی بعد توسط آکادمی باشگاه نیویورک سیتی پذیرفته شد.

اگرچه پدر او مدیرعامل باشگاه نیویورک سیتی بود ، اما مربیان تیمهای پایه این باشگاه از بازی رینا شگفت زده شده بودند. او موفق به کسب جام های زیادی در تیمهای پایه نیویورک سیتی شد و همچنین به زیر 15 ساله های آمریکا در سال 2017 دعوت شد.

جیو رینا توسط استعدادیابان باشگاه راهی تیم پایه بوروسیا دورتموند شد و در 18 ژانویه 2020 برای اولین بار مقابل آگزبورگ برای تیم اصلی به میدان رفت. او خیلی سریع با تیم سازگار شد و با گل اش به وردربرمن ، خود را به هواداران ثابت کرد. او اولین گل بوندسلیگایی دورتموند در 20/21 مقابل مونشن گلادباخ را بثمر رساند و در دیدار مقابل فرایبورگ سه پاس گل به ارلینگ هالند و امره جان داد.

 

او روز گذشته برای اولین بار پیراهن تیم ملی بزرگسالان آمریکا را بر تن کرد و مقابل ولز به میدان رفت.

رکوردها:

  • جوانترین بازیکن بوندسلیگا که در یک بازی سه پاس گل میدهد./ اولین بازیکن دورتموند بعد از سال 2016 که در یک بازی سه پاس گل میدهد.
  • جوانترین بازیکن تاریخ جام حذفی آلمان که موفق به گلزنی میشود.
  • چهارمین بازیکن جوان تاریخ دورتموند که در یک بازی بوندسلیگا در ترکیب اصلی قرار میگیرد.
  • اولین آمریکایی بعد از سال 2008 که در یک بازی در پنج لیگ معتبر اروپا موفق به ثبت سه پاس گل در یک بازی میشود.

نقل قول ها:

  • کریستین پولیسیچ: برای جیو آینده بسیار خوبی در فوتبال را پیش بینی میکنم ؛ او پتانسیل بالا و استعداد فوق العاده ای دارد.
  • رومن بورکی: مهار ضربه های رینا برای یک دروازه بان کار بسیار مشکلی است.
  • ارلینگ هالند: رینا رویای آمریکایی است ، حرف دیگری ندارم!
  • لوسین فاوره: قدرت بازی خوانی جیو رینا شگفت انگیز است ، او هنوز فرصت زیادی برای پیشرفت دارد و باید بیشتر از اینها تلاش کند.

 

کلام آخر:

جیو رینا با تنها 18 سال سن به موفقیت های زیادی رسیده ؛ همانطور که لوسین فاوره گفت او فرصت زیادی برای پیشرفت دارد.

او ثابت کرده که میتواند زوج خوبی با هالند در تیم باشد و توانایی ویژه ای در بازیسازی دارد. منتظر پیشنهاد های ملیون دلاری از تیمهای مطرح اروپایی به پدیده آمریکایی باشید!

دیدگاهتان را بنویسید