در 22 باری که ارلینگ هالند در یک دیدار اروپایی به میدان رفته است ، رکورد محشر 24 گل را به ثبت رسانده ؛ منچسترسیتی تنها تیمیست که ارلینگ هالند موفق به گلزنی مقابل آن نشده است. ( در بین 9 تیم خنت ، لیورپول ، ناپولی ، پاریسن ژرمن ، لاتزیو ، زنیت ، بروژ ، سویا و منچسترسیتی )

تک تیرانداز وستفالن ، 10 گل در 8 بازی و آقای گلی لیگ قهرمانان

 

  • بعد از صعود به مرحله یک چهارم نهایی ، سرعت ارلینگ هالند در گلزنی همه را شوکه کرده بود. بزرگان فوتبال معاصر کارنامه متفاوت و به مراتب ضعیفتر را در 20 بازی اول خود در لیگ قهرمانان داشتند : کیلین امباپه 12 گل ، لیونل مسی 8 گل ، رابرت لواندوفسکی 6 گل و کریستیانو رونالدو تنها 1 گل وارد دروازه رقبا کرده بودند.
  • این آمار در مورد اسطوره ها و ستاره های مشهور فوتبال هم صدق میکند و آنها نیز نتوانستند عملکرد بهتری از هالند داشته باشند. فرانتس پوشکاش در 20 بازی اول خود 19 گل ، آلفردو دی استفانو 21 گل ، ژوزه آلتافینی ( مهاجم اسبق یوونتوس و میلان ) 21 گل و در دهه 1970 یوپ هاینکس و گرد مولر به ترتیب 15 و 18 گل در این تعداد بازی بثمر رسانده اند.
  • هالند در حال حاضر سومین گلزن برتر نروژی تاریخ مسابقات اروپایی است.؛ بعد از هارالد برات باک * با 31 گل در 75 بازی و جان کارو * با 28 گل در 85 بازی. البته او در تعداد 24 گل با توره آندره فلو * برابر است ( فلو در 61 بازی به این تعداد گل رسید). اوله گونار سولشر که زمانی در مولده مربی او بود نیز با 23 گل در لیگ قهرمانان به کار خود در این تورنومنت پایان داد.
  • فقط یک تیم به غیر از سیتی توانسته در 180 گلی از هالند دریافت نکند. در ژوئیه 2018 و اولین بازی اروپایی هالند ، مولده برابر گلناون ایرلند شمالی در بازی رفت 2-1 شکست خورد. اما در بازی برگشت مولده با برتری 5-1 راهی دور بعد پلی آق لیگ اروپا شد. اولین گل غول نروژی در مسابقات اروپایی مقابل تیم آلبانیایی لاچ و در جریان پیروزی 3-0 مولده برابر آنها بود.
  • ریز مارشال از باشگاه گلناون درباره اولین بازی اروپایی هالند یاد آوری میکند: “ اگر راجع به مدافعانمان منصف باشیم ، او به زحمت توپ به پایش رسید. او خیلی جوان بود. گروهی از جوانان که 18 یا 19 نفر بودند بازی اورا تماشا میکردند. همه ما درباره او میدانستیم ، چرا که صحبتهای خیلی زیادی در موردش وجود داشت. آن اتفاقات در تابستان بود و فکر میکنم که در ژانویه بعدی به سالزبورگ پیوست.
  • آمار گلزنی هالند در اروپا همچنان چشمگیر است. در حالی که او پله های ترقی سطح بین المللی را همچنان طی میکند. او برای مولده 5 گل در 4 بازی ، 8 گل در 7 بازی برای سالزبورگ و 12 گل در 12 بازی برای دورتموند به ثمر رساند.
  • ابن ارقام – 24 گل در 22 بازی _ معدل 1/09 گل در هر بازی است. در صورت ادامه این عملکرد درخشان با همین سرعت میتواند در 127 امین بازی خود از رکورد 137 گل کریس رونالدو پیشی بگیرد. اگر رونالدو در 184 بازی اروپایی خود با سرعت ارلینگ هالند گلزنی میکرد ، اکنون 200 گله بود.

تمام باشگاه هایی که از ارلینگ هالند در مسابقات اروپایی گل دریافت کرده اند:

بروژ ، خنت ، لاتزیو ، زنیت ، لاچ ، هیبرنین ، پاریسن ژرمن ، لیورپول ، سویا و ناپولی

هالند در چه مواقعی ترسناک تر است؟

هالند تاکنون تقریبا در هر دو نیمه به یک اندازه گل زده است. اما مربیان حریف باید توجه داشته باشند که وقتی بوی پرتقال های بین دو نیمه به مشام او میرسد در خطرناک ترین حالت خود قرار دارد.* 7 گل از 24 گل او در ربع پایانی نیمه اول به تور دروازه رسیده است.

 

 

بیشتر بخوانید

پی نوشتها :

  1. هارالد برات باک مهاجم اسبق روزنبرگ نروژ بود و در فصل 1997/98 مشترکا با بازیکنانی نظیر استفان چاپیوسات و داوور شوکر پنجمین گلزن برتر لیگ قهرمانان شد.

  2. جان کارو : مهاجم اسبق روزنبرگ ، لیون و استون ویلا

  3. توره آندره فلو : مهاجم اسبق تیم ملی نروژ ، چلسی ، رنجرز و لیدزیونایتد در دهه 1990و2000

  4. اشاره به سنت پرتقال خوردن در بین دو نیمه که ریشه آن به دهه 1950 در انگلیس برمیگردد. پس از پایان نیمه اول ، یک مربی یا عضو کادرفنی با سینی برش های پرتقال از بازیکنان استقبال میکنند.

 


این مقاله در 21 جولای 2021 در وبسایت uefa.com منتشر شد. / ترجمه اختصاصی دورتموند ایران

دیدگاهتان را بنویسید