به گزارش دورتموند ایران ، تکلیف سوپرجام آلمان نیز مشخص شد ، دورتموند در روزی که لایق شکست نبود در نهایت نتیجه را به رقیب سنتی واگذار کرد ؛ این پنجمین جام بایرن تحت هدایت فلیک بود .

 

دورتموند باز هم از کسب جام باز ماند ، تعویض های ضعیف فاوره و ضعف بازیکنان حاضر در زمین ، لذت کامبک را از زرد پوشان ربود ، در این بازی هالند و برانت برای دورتموند و تولیسو ، مولر و کیمیش برای بایرن زنندگان گل بودن .

بازی با سلطه منطقه ای دورتموند شروع شد و ادامه یافت . خبری از پرس های شدید فلیک نبود و بایرن میانه زمین را واگذار کرده بود .اولین موقغیت جدی بازی را بایرن خلق کرد ؛ ارسال قوس دار مولر و ضربه سر کم جون کیمیش را هیتز مهار کرد . تقریبا 10 دقیقه دورتموند در یک سوم دفاعی بایرن جولان  میداد . روز پر اشتباه خط دفاع و هافبک بایرن و هوشیاری دورتموند فرصت های خوبی را برای دورتموند به ارمغان اورد ؛ دقیقه 16 داهود پاس اشتباه خط دفاع بایرن را از جلوی پای مولر ربود و توپ را ب هالند رساند ، هالند توپ را در زاویه ای نه چندان مناسب به رویس رساند و شوت کاپیتان دورتموند به کرنر رفت .

Image

همان کرنر منجربه گل بایرن شد ؛ ضربه سر پاوارد توپ را به آلفونسو دیویس رساند ، دیویس به آسانی از زیر پرس مونیه خارج شد و با رساندن توپ به کومان ، دفع توپ بایرنی ها را تبدیل به ضد حمله ای رعد آسا کرد . بازی دفاعی ضعیف داهود و پاسلاک کار دورتموند را یک سره کرد ؛ پاس کومان ب مولر و پس از آن یه لواندوفسکی رسید . مهاجم لهستانی در جلوی دروازه توپ را به تولیسوی پیش تاخته رساند و اودر دو مرحله دروازه را باز کرد .

Image

بعد از گل جسارت دورتموندی ها کمتر شد و بازی تا حدود زیادی در اختیار بایرن قرار گرفت ، دقیقه 30 روی پاس اشتباه نویر ، داهود را در موقعیت گلزنی قرار داد ، اما پاس نه چندان جالب او به رویس و تعلل بیش از حد او این موقعیت را از شواغتس گلب گرفت . اما یک دقیقه بعد اختلاف دو برابر شد ؛ سانتر دیویس روی سر مولر قرار گرفت و پاسلاک کوتاه قامت شانسی برای متوقف کردن او نداشت .

اما بازی روی خودش را به دورتموند نشان داد ، دقیقه 39 پرس شدید یاران دورتموند جواب داد ؛ توپ گیری آکانجی در میانه زمین ، پاس تک ضرب رویس به هالند و پاس تمیز او به برانت . پسر طلایی وستفالن به شوتی سرکش اختلاف را به حداقل رساند .

Image

نیمه دوم بروسیا سراپا حمله شد ؛ دقیقه 47 توماس مونیه تک به تک صددرصد را به آسمان کوبید . 6 دقیقه بعد ، باز هم پرس موثر از آکانجی ، پاس دقیق توماس دلینی و هالند . بوم ! دورتموند در آستانه کامبک لذت بخش در سوپرجام . ارلین هالند در دقیقه 54 دروازه را باز کرد . پس از باریوس ، لواندوفسکی ، اوبامیانگ و آلکاسر ، پنجمین مهاجم گلزن ب بایرن پس از سال 2010  .

Image

دورتموند مالک توپ و میدان شد ، پرس و ضد حمله ، پشت سر هم دروازه نویر تهدید میشد . دقیقه 58 پاس استثنایی رویس ، هالند را در موقعیت تک به تک قرار داد ، شوت مورب هالند اما راهی به چارچوب پیدا نکرد ؛ واکنش نویر بایرن را درون زمین نگه داشت . برانت و رویس از کناره بازی را پیش میبردند و به خوبی توسطداهود و دلینی حمایت میشدند .

اما پس از آن اتفاقات عجیبی رخ داد . دقیقه 68 دو تعویض همزمان ، بهترین بازیکن دورتموند ، ارلینگ برائوت هالند ، یک گل و یک پاس گل و ماشین پرسینگ دورتموند از بازی خارج شد و جای خود را به رینیر ژسوس جوان داد . تعویض دیگر دورتموند حضور شولتس به جای مونیه بود . در نتیجه این تغییر خط هجومی دورتموند یه خط عقب آمد و پاسلاک ناآماده به پست تخصصی خود بازگشت . این تغییر فاوره توییتر باشگاه را منفجر کرد . بازی ب تعادل کشیده شد و توپ بین دو تیم رد و بدل میشد .

Image

اما فاوره بار دیگر ارزش های خود را نشان داد ؛ دقایق 72 و 76 ، 3 تعویض عجیب و غریب ، برانت و رویس و هوملس زمین را ترک کردند و رینا ، بلینگهام و پیشچک وارد زمین شدند . با این اوصاف 15 دقیقه مانده به آخر بازی دورتموند فاقد نیروی پرسینگ شد ، خط دفاع فاقد رهبر شد و کار انتقال توپ از دفاع به طور کامل روی شانه های داهود قرار گرفت و از همه مهمتر تیم کاملا خالی از نیروی تهاجمی شد . دورتموند توپ و میدان را به بایرن واگذار کرد و مدام از راست و چپ پرس میشد . ضد حمله های دورتموند هم به وجود رینا و بلینگهام شانسی برای عبور از سد سوله و هرناندز نداشت و پرس از جلو برای بایرنی ها بسیار آسان تر شد .

دقیقه 81 پاس عرضی آکانجی و کنترل ضعیف توماس دلینی که در نبود رویس و هوملس بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود ، کار دست دورتموند داد ؛ پرس به موقع کیمیش ، بایرن را در موقعیت مناسبی قرار داد ؛ لواندوفسکی توپ را جلوی پای کیمیش قرار داد ، شوت کم جون او توسط هیتز دفع شد ولی در ریباند کیمیش توپ را به طرز عجیبی درون دروازه قرار داد . بایرن 3 ، دورتموند 2 .

دورتموند به مدت ده دقیقه تماشاگر پاسکاری های بایرن بود . پس از 3 دقیقه وقت اضافه ، بیبیانا اشتاین هاوس در سوت خود دمید و به سوپرجام 2020 و البته کریر خود به عنوان داور پایان داد . دوربین ها به سمت فاوره رفت و او باتعجب نظاره گر اسکوربورد ورزشگاه آلیانز آرنا بود . حسرت پیروزی در مونیخ 4 سال به طول انجامیده است و فاوره هم نتوانست ورق را برگرداند . برای سومین بار پیاپی دورتموند فاوره بازی کلاسیک آلمان را به بایرن واگذار کرد . اکنونصفحه توییتر ، اینستاگرام و فیسبوک باشگاه در حال پذیرای از هواداران ناراضی دورتموند میباشد .

Image

 

یک نظر

  • yellow or dead 10 / 07 / 1399 پاسخ

    فاوره گند زد:/

دیدگاهتان را بنویسید