به گزارش دورتموند ایران ، بروسیا دورتموند در دیداری پرگل ،5 گل به پایتخت نشینان زد تا با دست پر به خانه برگردد . در این بازی موکوکو کمتر از 10 دقیقه مجال بازی یافت .

Image

ترکیب و نمرات بازیکنان

یک نیمه ناامید کننده برای تیم کافی بود ؛ جبران گل خورده بلافاصله پس از شروع نیمه دوم و برپایی طوفان نوسط دورتموندی ها ، دو گل ماتیوس کونیا ، با چهار گل از هالند و گل گریرو پاسخ داده شد .

حرکت انفرادی لوکباکیو و شوت سرکش او در دقیقه 7 اولین شوک به دورتموند بود . اما دقیقه 33 هرتا به گل رسید ، کنترل توپ لوکباکیو و محیا کردن توپ برای کونیا ، هافبک برزیلی با شوتی فنی ، از پشت محوطه جریمه ، میزبان را پیش انداخت .

Image

اما پس از شروع نیمه دوم ، ورق بازی برگشت ؛ دقیقه 46 پاس توی عمق رویس به امره جان پیش تاخته ، پاس عرضی مدافع ترک تبار برای هالند و گل تساوی برای دورتموند . ماشین گلزنی دلیلی برای استراحت نمیدید ؛ دقیقه 49 و حرکت انفرادی برانت از محوطه جریمه خودی ، پاس شگفت انگیز او و فرار اعجاب آور هالند ، موقعیت تک به تک و گل دوم برای هالند و بروسیا . دقیقه 62 و پاس رو به عقب کم دقت بازیکنان هرتا ، ارلینگ برائوت هالند ، در اختیار گرفتن توپ و انجام کاری که در آن متخصص است ، هتریک هالند در المپیک اشتادیون و شادی پس ازگل او ،که دورتموندی ها را به یاد شادی لواندوسکی پس از هتریک مقابل رئال مادرید انداخت .

Image

البته دورتموند سیری ناپذیر بود ؛ دقیقه 69 و باز هم فرصت سازی منتسب از مارکو رویس ، پاس به جناحین کاپیتان برای مونیه و پاس کم نقص او به دهانه دروازه رافائل گریرو را ب گل رساند . اما کمتر از ده دقیقه بعد هرتا به گل رسید ؛ حرمت پا به توپ متئو گندوزی و نفوذ به محوطه و پنالتی مشکوک از آکانجی . لازم به ذکر است که این توپ توسط وار بررسی نشد ! ماتیوس کونیا پنالتی را به گل تبدیل کرد .

برلینیها امیدوار تر به بازی ادامه دادند ولی هالند برنامه ی دیگری داشت ؛چند ثانیه پس ازضربه پنالتی روی پاس بی نقص جود بلینگهام گل پنجم شواغتس گلب به ثمر رسید و پوکر پادشاه برلین تکمیل شد . او با این پوکر با فاصله یک گل از روبرت لواندوفسکی در رده دوم جدول گلزنان قرار گرفت .

Image

اما اتفاق مهم دیگر بازی حضور یوسوفا موکوکو 16 ساله در ترکیب دورتموند بود ، مهاجم سیه چرده آلمانی رکورد جوانترین بازیکن بوندسلیگا را با 16 سال و یک روز شکست ، که البته با قوانین فوتبال آلمان ، بنظر رکوردی جاودانه خواهد بود .

Image

 

دیدگاهتان را بنویسید