به گزارش دورتموند ایران ، برای صعود به رده سوم جدول تنها یک پیروزی کافی بود ؛ اما دورتموند بازی را خوب شروع نکرد و موسی دیابی در دقیقه 14 گل اول لورکوزن را بثمر رساند.

در نیمه دوم شواغتس گلب بازگشت خوبی داشت و توسط برانت به گل رسید ؛ اما یک اشتباه دفاعی ، حکم ششمین شکست دورتموند در این فصل بوندسلیگا را امضا کرد و بعد از گل فلورین ویرتز ، تلاشها برای فرار از شکست بی نتیجه بود.

در اینجا ، نمرات و عملکرد بازیکنان در دیدار شب گذشته را بررسی میکنیم:

 

 

رومن بورکی : 5.5/10

بورکی 11 سیو در این بازی داشت و باعث شد تا لورکوزن تنها 2 گل بثمر برساند ؛ اما میتوانست روی ضربه موسی دیابی بهتر عمل کند.  او در توزیع توپ هم اشتباهات فراوانی را از خود به جای گذاشت.

 

توماس مونیه : 4.5/10

پس از درحشش در بازی مقابل ماینتس ، مونیه در برخی لحظات بازی دیشب خوب عمل کرد.  اما در چند صحنه بی دقتی و اشتباهات او مشهود بود که بارها برای دورتموند مشکل ساز شد.  در صحنه گل دوم لورکوزن میتوانست در مهار دیابی بهتر عمل کند ؛ او زمانی شروع به حرکت کرد که دیابی از او دور شده بود.

 

متس هوملس : 4/10

سرعت دیابی در نیمه اول هوملس را تقریبا از جریان بازی خارج کرده بود و از مهار وینگر فرانسوی لورکوزن عاجز بود و پاس های رو به جلوی او مانند بازیهای گذشته به مقصد نمیرسید ؛ هوملس در صحنه گل لورکوزن نتوانست با تکل خود فضای دیابی را مسدود کند و توپ به ویرتز رسید.

کاپیتان دوم بوروسیا نتوانست در این بازی انتظارات را برآورده کند و در دو بازی اخیر از یک مدافع جنگنده و بازیساز قوی فاصله گرفته است.

 

مانوئل آکانجی : 4.5/10

مدافع سوئیسی چند باز پس گیری توپ حیاتی در نیمه دوم داشت و بارها حملات حریف را خنثی کرد ، اما این عملکرد دفاعی را در نیمه اول به ندرت مشاهده میکردیم.  آکانجی در دقیقه 80 مالکیت توپ را از دست داد و به موسی دیابی اجازه داد تا به راحتی توپ را برای ویرتز ارسال کند.

 

رافائل گریرو : 4/10

احتمالا چنین نمره ای برای مدافع پرتغالی کمی عجیب بنظر برسد ، اما میتوان گفت او یکی از بدترین بازیهای خود با پیراهن دورتموند را تجربه کرد.

گریرو بنظر بخش کثیری از وظایف دفاعی خود را به فراموشی سپرده بود و در نتیجه متس هوملس نمیتوانست دیابی را که در سمت چپ فضای زیادی داشت مهار کند.

گریرو بارها با بی دقتی مرتکب خطا شد ، اما پاس گل او به یولیان برانت باعث شد تا حداقل یک لحظه مثبت در بازی از خود به جای بگذارد.

 

توماس دلینی : 6/10

در اکثر مواقع ، دلینی در میانه زمین تنها بود و امره جان و اکسل ویتسل برای حمایت از او حضور نداشتند. اما با این حال او سخت برای بدست آوردن توپ تلاش میکرد ، پیروز اکسل دوئل ها بود و چند اقدام حیاطی برای کمک به خط دفاع و خط حمله انجام داد و در تک گل دورتموند نیز موثر بود.

اما دلینی در لحظات پایانی بازی کارت زرد دریافت کرد و بازی جمعه مقابل مونشن گلادباخ را از دست داد.

 

جود بلینگهام : 5/10

بلینگهام نتوانست نمایش چشمگیر مقابل ماینتس را تکرار کند و در حمله و دفاع به تیم کمک خاصی نکرد و علاوه بر این ، او از توماس دلینی در خط میانی پشتیبانی نمیکرد و هافبک دانمارکی برای جلوگیری از خطرسازی هافبک های هجومی لورکوزن تنها بود.

 

جیدون سانچو : 4.5/10

یک شب ناامید کننده دیگر برای سانچو ؛ البته او تمام تلاش خود را کرد و بارها خط دفاعی لورکوزن را آزار داد اما تصمیمات اشتباهی در یک سوم دفاعی میزبان میگرفت. او در دقیقه 70 یک موقعیت طلایی را از دست داد و تعویض شد.

 

مارکو رویس : 4.5/10

رویس از ورود به دوئل ها ترسی نداشت و وظایف دفاعی خود را به خوبی ایفا کرد ؛ اما کاپیتان زنبورها به ندرت رو به جلو حرکت کرد و با تعلل خود بارها فرصت های حساس گلزنی را از دست داد.

 

یولیان برانت : 7/10

یولیان برانت پس از مدتها موفق به گلزنی شد و چیزی نمانده بود تا لحظاتی بعد حساب کار را 2-1 کند.

او سخت تلاش میکرد و در تمامی لحظات بازی آماده بنظر میرسید ، حتی اگر گاهی مواقع در تصمیم گیری اشتباه میکرد.

ارلینگ هالند : 4.5/10

برنامه های پیتر بوژ برای جلوگیری از خطرسازی هالند موفقیت آمیز بود و غول نروژی توسط تاپسوبا مهار شد.  او تنها 23 لمس توپ در بازی داشت تا یکی از شبهای تلخ خود را در یکسال حضور در دورتموند سپری کند.

 

تعویض ها :

 

جیووانی رینا :

رینا که پس از مدت کوتاهی به میادین بازگشت در اواخر بازی به جای سانچو وارد زمین شد اما تاثیری در جریان بازی نداشت.

 

یوسوفا موکوکو:

در لحظات پایانی موکوکو جانشین بلینگهام شد و چند حرکت امیدوار کننده داشت ؛ اما فرصت کم او باعث شد تا تغییری در نتیجه رخ ندهد.

 

اشتفان تیگس :

کاپیتان زیر 23 سال دورتموند برای افزایش قدرت هجومی در دقیقه 89 وارد زمین شد اما تنها 1 لمس توپ داشت.

دیدگاهتان را بنویسید