بوروسیا دورتموند شبی دردناک را سپری کرد. جولین ناگلزمن اولین جام خود به عنوان مربی را در مقابل چشمان هزاران زردپوش بالا برد. به مثابه سوپر کاپ فصل قبل ، دورتموند با اشتباه فردی و بچه گانه خود جام را دو دستی تقدیم رقیب سنتی خود کرد. این شکست به مدیران ثابت کرد که برای نبرد با بایرن در کورس قهرمانی بوندسلیگا باید بیش از این دست به جیب شوند. مارکو رز باید در مورد این روحیه شکننده بازیکنان فکری اساسی کند تا مانند فصل 18/19 ، ناگهان همه به هیچ تبدیل نشود.

در اینجا به عملکرد بازیکنان در این شب تلخ میپردازیم.

 

گرگور کوبل : 6/10

کوبل اشتباه خاصی مرتکب نشد و روی هیچ یک از گلهای بایرن مونیخ مقصر نبود. خروج های شجاعانه او از دروازه نشان داد که دورتموند میتواند بعد از سالها یک سنگربان مطمئن در اختیار داشته باشد. هرچند سوئیسی هایی که با یک اشتباه مرگبار لحظات درخشان خود را خدشه دار کردند در این تیم کم نیستند.

 

فلیکس پاسلاک : 3/10

همان حضور پاسلاک در ترکیب اولیه برای هواداران نگران کننده بود. او در سوپرکاپ قبلی نیز در یک گل بایرن مونیخ مقصر بود. و از همان ابتدا تحت پرس شدید بایرن اشتباهات زیادی مرتکب شد. پاسلاک طی 84 دقیقه ای که در زمین حضور داشت مقابل کینگزلی کومان ، آلفونسو دیویس و سرج گنبری با مشکل جدی مواجه شده بود. او فضای زیادی را در اختیار گنبری گذاشت تا او هم با یک سانتر دقیق برای لواندوفسکی میزبان را با باخت راهی رختکن کند. دومین گل بازی نیز از جناح او بود و دیویس به راحتی در آن منطقه زمین جولان میداد. او در تک گل دورتموند نقش داشت اما با دفاع شلخته و بی برنامه و 16 بار لو دادن توپ یکی از بدترین بازیهای زندگی اش را انجام داد.

 

اکسل ویتسل : 5.5/10

ویتسل هیچوقت در پست دفاع میانی راحت بنظر نمیرسید ، اما با اینحال چند بلاک و تکل حیاتی داشت. بوروسیا دورتموند با عدم استفاده از او تفاوت چندانی در جریان بازی ایجاد نمیکرد.

 

مانوئل آکانجی : 5/10

آکانجی در نیمه اول مطمئن و مستحکم بنظر میرسید و بارها دروازه را نجات داد ، اما یک پاس اشتباه و بثمر رسیدن گل سوم بایرن همه کارهای مفید او را خنثی کرد.

 

نیکو شولتز : 5.5/10

شولتز کمک های دفاعی مناسبی به تیم رساند اما مثل همیشه برای پیشروی مردد بود. شولتز اگر بتواند در حمله قاطع تر و تاثیرگذار تر باشد به دفاع چپ مناسبی تبدیل خواهد شد.

 

محمود داهود : 7.5/10

داهود بدون شک بهترین بازیکن دورتموند در طول 90 دقیقه بود. او برخی از ریکاوری های مهم دفاعی را انجام داد ، در اکثر دوئلهای خود پیروز شد و پاسهای رو به جلوی زیبایی را به نمایش گذاشت. داهود بار دیگر نشان داد که چرا تا این حد برای زرد و مشکی ها مهرۀ کلیدی است.

 

جود بلینگام : 7/10

بلینگهام در نیمه اول چند پاس بی دقت داشت ، اما با اینحال با پاس تو در به مارکو رویس جدی ترین موقعیت نیمه اول زنبورهارا خلق کرد. او برای تصاحب توپ سخت در تلاش بود و مانند داهود بیشتر دوئل های خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. اعتماد به نفس بالا و سرسختی همیشگی اش اجازه نداد تا بایرن کاملا میانه زمین را از آن خود کند. پاس گل زیبای مارکو رویس نیز توسط هافبک 18 ساله انگلیسی بود.

جیووانی رینا : 5/10

پس از گلزنی در دیدار مقابل فرانکفورت ، رینا در درکلاسیکر کم رمق بنظر میرسید و شب معمولی را سپری کرد. او در نیمه اول تلاش کرد درگیر بازی شود و بعد از استراحت بین دو نیمه کمی بهتر شد ، اما آخرین تماس و پاسهای او ناامید کننده بودند. رینا در کارهای دفاعی هم نتوانست موثر واقع شود.

 

مارکو رویس : 7/10

هرجقدر از شوت سرضرب و دقیق رویس که نویر را بعد از 64 دقیقه تسلیم کرد بگوییم کم است. او چند بار به راحتی مالکیت توپ را به بایرن واگذار کرد اما پرس بالای او در نیمه اول حریف را آژار داد. رویس در دقیقه 20 نیز فقط چند میلیمتر تا گلزنی فاصله داشت.

 

یوسوفا موکوکو : 5/10

عقرب آلمانی که اولین حضور خود در درکلاسیکر را تجربه میکرد نمایش قابل قبولی را ارائه کرد. او یک گل نیز بثمر رسید که آفساید اعلام شد. با اینحال موکوکو نتوانست به صورت جدی برای مدافعان بایرن خطر ایجاد کند.

 

ارلینگ هالند : 5.5/10

همه نگاه ها به ارلینگ هالندی دوخته شده بود که در دو بازی قبلی 5 گل و 3 پاس گل به ثبت رسانده بود. او در پشت خط دفاعی بایرن چند حرکت هوشمندانه انجام داد. او نویر را وادار به یک واکنش عالی کرد و در نیمه دوم گلی زد که مردود اعلام شد. با این حال او نتوانست درخشش خود در بازی شنبه را تکرار کند.

 

تعویضی ها :

دونیل مالن : 5/10

مالن در نیمه دوم جانشین موکوکو شد. او نتوانست در طول 30 دقیقه حضور خود تهدید جدی ایجاد کند. امیدوارم خرید جدید موثر باشد و مدت زمان طولانی در تیم حضور داشته باشد.

مارکو پاشالیچ : N/R

پاشالیچ برای اولین بار برای تیم بزرگسالان به میدان رفت. دورتموند قبل از ورود او به زمین در دقیقه 78 بازی را از دست داده بود.

رینیر : N/R

رینیر با ورود به جای بلینگام اولین حضور خود در ترکیب این فصل را تجربه کرد. او طی دقایق اندک توانست چند لمس توپ خوب داشته باشد.

ماریوس وولف : N/R

وولف در دقیقه 84 به جای پاسلاک وارد زمین شد. تعویضی که باید زودتر صورت میگرفت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید