به گزارش دورتموند ایران و به نقل از سایت رسمی باشگاه ، در بازی تمرینی دو به پنج که در تمرین دیروز بوروسیا دورتموند برگزار شد ، توماس مونیه سرشار از تمرکز به نظر میرسید. این مدافع با تمام انرژی تمام توپ هارا دنبال میکرد و تقریبا تمام تکل های او موفقیت آمیز بود.

مونیه خود را سرباز دورتموند و کارگر این شهر میداند. در شهری مانند دورتموند که طبقه کارگر جامعه در آن ساکن اند ، مونیه  بازیکن مناسبی به نظر میرسد. این بازیکن در این باره میگوید:

من خیلی با استعداد نیستم ، سخت میکوشم و شکایت نمیکنم ؛ حتی اگر چیزی باب میل ام نباشد ، آن کار را انجام میدهم چون بخشی از وظایف من است. من به هیچ وجه مایوس نمیشوم.

 

این بازیکن تازه وارد چیزی نزدیک دو هفته است که در دورتموند به سر میبرد ، توماس در مورد روزهای اول حضور خود در بوروسیا اظهار داشت:

اولین روزهای من در اینجا واقعا خوب بوده است ، چه داخل مستطیل سبز ، چه بیرون مستطیل سبز. تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی به گرمی از من استقبال کردند.

 

مونیه پس از آشنایی با همبازیان خود در روزهای گذشته ، اکنون از یک چیز مطمئن میباشد : دورتموند تیم خوب و قدرتمندی است.

مونیه با 28 سال سن ، جزو بازیکنان مسن دورتموند است. او خود را به عنوان برادر بزرگتر استعدادهای جوان تیم به حساب می آورد.

وی در مورد آرزوهای شخصی خود در جمع سیاه و زرد ها معتقد است:

من در هر باشگاهی بودم با جاه طلبی بازی کرده ام.  در کلوب بروژ و پاری سن ژرمن به جام ها و عناوین زیادی دست یافتم.

 

او این آرزوهارا در دورتموند نیز حفظ کرده است ؛ اگرچه ممکن است رسیدن به این آرزوها مدتی طول بکشد.  در آلمان ، تیمهای زیادی هستند که میتوانند برای قرار گرفتن در سه رتبه بالای جدول مبارزه کنند و حتی بین این سه تیم نیز جنگ برای قهرمانی ادامه دارد.  مونیه بازیهای مختلف دورتموند را در فصل گذشته تماشا کرده و تصور میکند که عملکرد تیم بویژه در نیم فصل دوم خوب بوده است.   دورتموند در فصل گذشته رکورد جدیدی در زمینه گل های زده شده ثبت کرد که با فلسفه این بازیکن تازه وارد همخوانی دارد ، او در این مورد تصریح کرد:

من بسیار علاقه مند به فوتبال تهاجمی هستم.

 

شاید منظور او از این حرف ، اشاره به این نکته باشد که وی در ابتدای فوتبال خود یک مهاجم بود و شماره 9 را برتن میکرد.  او از آن زمان تاکنون چند پست به عقب آمده ولی همچنان میل به جلو رفتن . ارسال پاس گل برای هم تیمی هایش از دور دارد.

 

نویسنده متن : کریستینا راینکه / ترجمه اختصاصی دورتموند ایران

 

 

دیدگاهتان را بنویسید